کنسول اکس‌باکس وان اکس به دنبال گسترش دایره عناوینی است که در هنگام عرضه این کنسول در تاریخ ۷ نوامبر سال جاری برابر با ۱۶ آبان، روی آن از همان روز اول با کیفیت ۴K اجرا می‌شوند. تاکنون مشخص شده که عناوینی مثل Forza Motorsport 7 و Gears of War 4 و Halo 5: Guardians […]

تلاش سازندگان Robocraft Infinity برای رسیدن به نرخ فریم ۶۰ و رزولوشن ۴K روی اکس‎‌باکس وان اکس

کنسول اکس‌باکس وان اکس به دنبال گسترش دایره عناوینی است که در هنگام عرضه این کنسول در تاریخ ۷ نوامبر سال جاری برابر با ۱۶ آبان، روی آن از همان روز اول با کیفیت ۴K اجرا می‌شوند. تاکنون مشخص شده که عناوینی مثل Forza Motorsport 7 و Gears of War 4 و Halo 5: Guardians که همگی انحصاری هستند در هنگام عرضه این کنسول، یک بروزرسانی مربوط به رزولوشن ۴K دریافت خواهند کرد و از سوی دیگر عناوین ترد پارتی چون Middle Earth: Shadow of Mordor و The Evil Within 2 و Wolfenstein II: The New Colossus نیز وضعیتی مشابه همان عناوین انحصاری خواهند داشت.

به نظر بازی جدید فریجم گیمز (Freejam Games) یعنی Robocraft Infinity هم که انحصاری ویندوز ۱۰ و اکس‌باکس وان است، قصد دارد تا به آن لیست وارد شود. به تازگی فیل دیویدسن (Phil Davidson) تهیه کننده این بازی با وبسایت GamingBolt مصاحبه کرده و در مورد نسخه اکس‌باکس وان اکس Robocraft Infinity و ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای آن جزئیاتی را ارائه کرده است.

وقتی از او در مورد رزولوشن ۴K و نرخ فریم ۶۰ سوال پرسیده شده است، او در پاسخ گفته که هم رزولوشن ۴K و هم نرخ فریم ۶۰ را در نظر دارند تا از همان زمان عرضه بازی برای کنسول اکس‌باکس وان اکس، Robocraft Infinity از این دو ویژگی روی این کنسول استفاده کند. او گفته که این یک چالش جدید را برای تیم سازنده ایجاد می‌کند و به همین منظور آن‌ها در حال بروزرسانی هسته اصلی کدهای بازی هستند که ۵ سال از نوشته شدن اولیه آن‌ها می‌گذرد. البته فیل دیویدسن اشاره کرده که در نهایت، از زیبایی این بازی روی اکس‌باکس وان اکس شگفت‌زده خواهیم شد.

به نظر می‌رسد که هنوز کار تیم سازنده با این بازی به پایان نرسیده و هنوز مراحل بهینه‌سازی این بازی برای اکس‌باکس وان و اکس‌باکس وان اکس ادامه دارد، خصوصاً با توجه به پردازنده گرافیکی قدرتمندتری که در اکس‌باکس وان اکس تعبیه شده و باعث می‌شود که این نسخه در قیاس با نسخه مربوط به اکس‌باکس وان معمولی ویژگی‌های بهتر و بیشتری داشته باشد.

دیویدسون ادامه داده که بازی Robocraft Infinity در اصل بر مبنای نسخه اصلی Robocraft و کدهای آن است که مدت‌ها پیش نوشته شده ولی تغییرات زیادی در آن اعمال شده که هم به مقوله عملکرد و اجرای بازی، هم به مقوله کاربری آن و هم به ویژگی‌های آن مربوط است. او گفته بازی اصلی روی یک پردازنده دو هسته‌ای i3 اجرا می‌شده پس با در اختیار داشتن قدرت بالاتر، تیم سازنده قادر خواهد بود تا بازی را سریع‌تر اجرا کند. او گفته آن‌ها دارندگان سخت‌افزارهای ضعیف‌تر که نسخه رایانه‌های شخصی را خریداری خواهند کرد را نیز در نظر خواهند داشت و به دنبال آن هستند تا بازی روی آن سخت‌افزارها هم اجرا شود ولی کنسول اکس‌باکس وان اکس قادر است تا بازی را به صورت ۴K اجرا کند و در واقع سخت‌افزار آن به سازندگان اجازه داده که روی این پلتفرم به رزولوشن ۴K دست یابند.

قرار است تا بازی Robocraft Infinity در سال ۲۰۱۸ برای اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی (ویندوز ۱۰) منتشر شود. کنسول اکس‌باکس وان اکس هم در تاریخ ۷ نوامبر امسال که برابر با ۱۶ آبان ماه است، به قیمت ۵۰۰ دلار در دسترس قرار خواهد بود.

منبع متن: gamefa