باکس آفیس این هفته سینماهای جهان در مورد فیلم صدرنشین دچار تغییر و تحولات زیادی نشد اما فیلم‌های جدید رقابت سختی با هم داشتند که در نهایت فیلم «کودکی که می‌خواست شاه بشود» توانست به باکس آفیس هفته راه پیدا کند. این هفته فیلم «شیشه» کمپانی یونیورسال کمی بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرد و با فروش ۱۹ میلیون دلاری مسیر خودش را برای رسیدن به فروش ۱۰۰ میلیون دلار هموار کرد. تازه‌وارد این هفته فیلم «کودکی که می‌خواست شاه بشود» از کمپانی فاکس بود که رقابت تنگاتنگی با فیلم «آرامش» (serenity) داشت. در ضمن فیلم کتاب سبز که امسال جزو نامزدهای مهم جایزه اسکار است توانست خودش را در فهرست ده فیلم پرفروش دوباره قرار دهد.

فیلم‌های «سوگلی»، «حماسه کولی» و «ستاره‌ای متولد شده است» که همگی از نامزدهای اسکار هستند در اکران مجددشان در آستانه اسکار نسبت به آخر هفته پیش فروش‌شان بهبود داشته است.

فیلم «شیشه» آخرین قسمت از سه‌گانه ام نایت شیامالان ۵۳ درصد نسبت به هفته اول اکرانش افت فروش داشت و حالا بعد از ده روز نمایش فروش‌اش به ۷۳.۵ میلیون دلار رسیده است. در بازارهای بین‌المللی فیلم ۲۳.۶ میلیون دلار از ۵۵ کشوری که در آن به نمایش درآمده بود به فروش‌اش اضافه کرد و درآمد کلی آن به۸۹.۱ میلیون دلار رسید. فیلم هنوز در چین به نمایش درنیامده که یکی از مهم‌ترین بازارهای اکران فیلم‌ها در سال‌های اخیر است و تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان اصولا به بازار آن امید زیادی دارند.

فیلم «شیشه» که امتیاز ضعیفی از منتقدان گرفته (۴۲ از ۱۰۰ در سایت متاکریتیک) با بازی بروس ویلیس و جیمز مک‌آووی داستان یک افسر امنیتی است که از توانایی‌های ماورالطبیعی‌اش استفاده می‌کند تا کوین کرامب، مجرمی را که بیش از ۲۴ شخصیت دارد گیر بیاندازد. قسمت‌های قبلی این تریلوژی یعنی «شکاف» و «نشکستنی» بیشتر حالت یک تریلر روانشناسانه ترسناک را داشتند اما این یکی به فیلم‌های علمی-تخیلی پهلو می‌زند.

در رده دوم جدول فیلم «قسمت بالایی» (upside) با فروش‌اش همه را تحت‌تاثیر قرار داده است. فیلم این هفته فقط ۱۸.۴ درصد سقوط کرده و ۱۲.۲ میلیون دلار فروخت و فروش آن در گیشه سینماهای آمریکا به ۶۳ میلیون دلار رسید. این فیلم که بازسازی آمریکایی فیلم فرانسوی جذاب «intouchables» است با بازی برایان کرنستون و کوین هارت داستان مرد بیمار ثروتمندی را روایت می‌کند که یک مجرم با سابقه قضایی به عنوان همراه و پرستارش استخدام می‌شود و زندگی او را دگرگون می‌کند. هر چقدر بازی بازیگران منتقدان را جلب کرده از کلیشه‌های فیلم بیزار شده‌اند. کلیشه‌هایی درباره نژاد، عشق و زندگی. امتیاز فیلم در متاکریتیک ۴۵ از ۱۰۰ است.

فیلم «آکوامن» کمپانی برادران وارنر با فروش ۷.۳۵ میلیون دلار در داخل آمریکا فروش‌اش را به ۳۱۶ میلیون دلار رساند. در مقیاس بزرگتر جهانی فروش فیلم به ۱.۰۹ میلیارد دلار رسیده است و تبدیل به پرفروش‌ترین اقتباس از روی کمیک‌بوک‌های دی.سی شد. این سومین فیلم پرفروش کمپانی برادران وارنر است و حالا در جایگاه بیست و پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما هم قرار گرفته.

فیلم کودکی که می‌خواست شاه شود

در رده چهارم فقط با صدهزار دلار اختلاف فیلم «کودکی که می‌خواست شاه بشود» را داریم. فیلمی که با بودجه ۵۹ میلیون دلاری تولید شده و در تعطیلات آخر هفته ۷.۲۵ میلیون دلار فروخت. این درام خانوادگی نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرده و امتیازش در سایت سینمااسکور هم B+ است. داستان یک گروه از بچه‌ها که دست به سفری جست‌وجوگرانه می‌زنند تا خطری را خنثی کنند. جو کورنیش کارگردان فیلم است که این دومین فیلم بلندش است و اولین فیلمش، «به ساختمان حمله کنید» محصول ۲۰۱۱ هم فیلم نوجوانانه‌ای بود که با استقبال منتقدان روبه‌رو شد. ۵۳ درصد مخاطبان این فیلم زنان بودند و ۵۳ درصد از تماشاگرانش هم ۲۵ سال به بالا داشتند. در بازارهای جهانی ۱.۹۴ میلیون دلار به فروش فیلم اضافه شد و حالا فروش آن در ۲۰ کشور به ۳.۲ میلیون دلار رسیده است.

درنهایت رتبه پنجم جدول در اختیار انیمیشن «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» است که تقریبا ۶.۱۵ میلیون دلار در هفته گذشته فروش داشته است. انیمیشنی که با توجه به جوایز دریافتی روز به روز شانس‌اش برای دریافت جایزه اسکار بیشتر می‌شود.

درست بعد از پنج فیلم اول نوبت به فیلم «کتاب سبز» می‌رسد که شاید ترجمه درست‌تر آن «کتاب مرجع» باشد. فیلمی که در ۲۴۳۰ سالن سینما اکران شد و با توجه به اینکه هفته گذشته در چند رشته اصلی نامزد جایزه اسکار شده بود با رشد ۱۵۰ درصد در عرض سه روز ۵.۴ میلیون دلار فروش کرد. حالا فروش داخلی گیشه‌های آمریکا به ۵۰ میلیون دلار رسیده است.

فیلم آرامش

در رتبه هشتم به یک فیلم تازه اکران شده دیگر می‌رسیم: «آرامش» تریلر ساخته استیون نایت است که جزو فیلم‌هایی رده‌بندی شده بود که امسال منتظر دیدنش هستیم. اما کارگردان فیلم «لاک» این‌بار منتقدان را حسابی ناامید کرد و امتیاز فیلم در متاکریتیک ۳۸ از ۱۰۰ است. ماتیو مک‌کاناهی و آن هاتاوی بازیگران اصلی فیلم هستند. فیلم داستان گذشته اسرارآمیز کاپیتان یک قایق ماهیگیری است. آن گذشته شوم برگشته تا کاپیتان را تسخیر کند در حالی که همسر سابق او دنبال کمک می‌گردد. منتقدان می‌گویند هر چند استیون نایت می‌خواسته فیلم جسورانه‌ای بسازد و پیچش داستانی فیلم هم پر از ریسک است اما همه این‌ها دلیل نشده که فیلم درست از کار دربیاید.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
شیشه ۲ ۱۹ ۷۳.۶
قسمت بالایی ۳ ۱۲.۲ ۶۳.۱
آکوامن ۶ ۷.۴ ۳۱۶.۶
پسری که می‌خواست شاه شود ۱ ۷.۳ ۷.۳
مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی ۷ ۶.۲ ۱۶۹
کتاب سبز ۱۱ ۵.۴ ۴۹
مسیر سگ تا خانه ۳ ۵.۲ ۳۰.۸
آرامش ۱ ۴.۸ ۴.۸
اتاق فرار ۴ ۴.۳ ۴۷.۹
Dragon Ball Super: Broly ۲ ۳.۶ ۲۹

بیشتر بخوانید: باکس آفیس؛ سینماها در تسخیر فیلم‌های نه چندان شگفت‌انگیز

The post نامزد اسکار به جدول پرفروش‌ها راه پیدا کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala