شب گذشته برندگان هفتاد و یکمین دوره جوایز انجمن نویسندگان آمریکا (Writers Guild Award) اعلام شدند و برندگان اصلی امسال فیلم‌هایی همچون «کلاس هشتم» (Eighth Grade) و «هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟» (Can You Ever Forgive Me) بودند که پیش از این چندان مورد توجه قرار نگرفتند و از جوایز مراسم‌ها و انجمن‌های مختلف که تا اینجای کار توزیع شده سهم چندانی نداشتند.

جایزه مهم دیگر هفتاد و یکمین دوره جوایز انجمن نویسندگان آمریکا به فیلم سینمایی هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟ ساخته ماریل هلر رسید

فیلم سینمایی کلاس هشتم که بو بورنهام بابت نوشتن فیلم‌نامه‌اش موفق شد جایزه بهترین فیلم‎‌نامه غیراقتباسی را کسب کند حتی در میان نامزدهای اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی هم قرار ندارد. این اتفاق چندان متداول نیست و از سال ۲۰۰۳ که مستند «بولینگ برای کلمباین» (Bowling for Columbine) ساخته مایکل مور سرنوشت مشابهی را تجربه کرد تا به حال رخ نداده بود. کلاس هشتم در میان نامزدهای بخش بهترین فیلم‌نامه مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۹ که نهایتا به فیلم «کتاب سبز» (Green Book) رسید نیز حضور نداشت.

بورنهام برنده یکی از مهم‌ترین جوایز انجمن نویسندگان آمریکا هنگام دریافت جایزه روی سن آمد و خطاب به سایر نامزدهای این بخش گفت: «در مراسم اسکار خوش بگذرانید بازنده‌ها!». او که به شکل کلی لحنی شوخ‌طبعانه داشت با فروتنی نقش خود را چندان مهم ارزیابی نکرد و گفت: من کاری نکردم. کل ماجرا بر می‌گردد به السی فیشر که توانست فیلم‌نامه را بازی کند. اگر او چنین نکرده بود هیچ کس به فیلم‌نامه اهمیتی نمی‌داد.

بورنهام ادامه داد: من از ۱۸ سالگی عضو انجمن شدم و کاغذبازی‌های ماجرا کار مادرم بود پس بخاطر همین از او ممنونم و همچنین از پدرم که هیچ کاری نکرد. من به عشق باور دارم.

اما جایزه مهم دیگر هفتاد و یکمین دوره جوایز انجمن نویسندگان آمریکا به فیلم سینمایی هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟ ساخته ماریل هلر رسید. فیلم‌نامه این اثر سینمایی را نیکول هولفسنر و جف ویتی به رشته تحریر درآوردند که در مراسم حضور نداشتند و هلر به نیابت از آن‌ها به روی سن آمد و جایزه را دریافت کرد.

فیلم هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟ هم در میان نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۱۹ قرار نداشت اما در میان نامزدهای بخش بهترین فیلم‌نامه اقتباسی اسکار ۲۰۱۹ قرار دارد و با تصاحب این جایزه شانس خود را در مراسم اسکار نیز افزایش داد. هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟ باید در مراسم اسکار در بخش فیلم‌نامه اقتباسی با «تصنیف باستر اسکراگز»، «بلکککلنزمن»، «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» و «ستاره‌ای متولد شده‌است» رقابت کند.

جایزه بهترین فیلم‌نامه فیلم مستند هم به اثری رسید که اساسا هیچ حضوری در جوایز گلدن گلوب و اسکار ۲۰۱۹ نداشته است. این جایزه به فیلم «وان‌های حمام بر فراز برادوی» (Bathtubs Over Broadway) رسید.

در ادامه می‌توانید لیست برندگان جوایز اصلی انجمن نویسندگان آمریکا را ببینید:

بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی

«کلاس هشتم» نوشته بو بورنهام

بهترین فیلمنامه اقتباسی

«هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟» نوشته نیکول هولفسنر، جف ویتی

بهترین فیلمنامه مستند

«وان‌های حمام بر فراز برادوی» نوشته اوزی اینگوانزا و داوا ویسننت

بهترین فیلمنامه مجموعه درام

«آمریکایی‌ها» (The Americans)

بهترین فیلمنامه مجموعه کمدی

«خانم میزل شگفت‌انگیز» (The Marvelous Mrs. Maisel)

بهترین فیلمنامه مجموعه جدید

«بری» (Barry)

The post برندگان جوایز انجمن نویسندگان آمریکا مشخص شدند؛ دهن‌کجی به گلدن گلوب و اسکار appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala