در شرایطی که اسکار ۲۰۱۹ گویا از آن روزهای شکوه و جلال برگزارش مراسم اسکار فاصله گرفته و نه اجراهای موسیقی اضافه در آن برنامه‌ریزی شده، نه مجری دارد و حتی قرار بود چهار جایزه از جمله فیلمبرداری و بهترین فیلم کوتاه هم در فاصله تبلیغات داده شود، یک خبر مراسم اسکار ۲۰۱۹ را نجات داد.

در حالی که «حماسه کولی» توانسته به دلیل تاریخچه گروه کویین اقبال زیادی پیدا کند، نکته فیلم یکی قدرت موسیقی گروه کویین و دیگری بازی مفتون‌کننده رامی مالک است که مرکوری را در این فیلم تصویر کرده.

گروه موسیقی کویین قرار است در مراسم آکادمی که یکشنبه آینده برگزار می‌شود اجرای زنده داشته باشند. البته به گزارش ورایتی این ماجرا کاملا هم سورپرایز محسوب نمی‌شد چون با توجه به حضور فیلم «حماسه کولی» (بوهمین راپسودی) در جمع نامزدهای بهترین فیلم می‌شد چنین اتفاقی را حدس زد. فیلم «حماسه کولی» داستانی بیوگرافیک از زندگی فردی مرکوری خواننده گروه کویین و چگونگی شکل‌گیری این گروه است.

گروه کویین حالا تحت عنوان کویین به اضافه آدام لمبرت اجرا می‌کند. دو نفر از چهار عضو اصلی گروه یعنی گیتاریست کویین، برایان می و راجر تیلور درامر با آدام لمبرت ستاره پیشین برنامه «American Idol» روی صحنه می‌روند. آدام لمبرت در نقش خواننده گروه در چند سال گذشته توانسته تحسین منتقدان را کسب کند. نوازنده باس گروه کویین، جان دیکون چند سالی است که دیگر با گروه کویین اجرا نمی‌کند. فردی مرکوری هم که سال ۱۹۹۱ بر اثر بیماری ایدز از دنیا رفت. او یکی از اولین قربانیان ایدز در جهان بود.

فیلم «حماسه کولی» بلاک‌باستر موفقی است که در آمریکا ۲۱۲ میلیون دلار و در جهان ۸۵۴ میلیون دلار فروخته است. اسم فیلم از روی قطعه «بوهمین راپسودی» گروه کویین برداشته شده که ماه دسامبر لقب the most stream song را که در قرن بیستم تولید شده گرفت. (یعنی بیشتر از هر قطعه موسیقی دیگری به صورت آنلاین پخش و شنیده شده است).

با اجرای گروه کویین به نظر می‌رسد که حالا باید شاهد اجراهای موسیقی دیگری هم در مراسم اسکار باشیم. پیش‌تر مدیران آکادمی گفته بودند که اجراهای زنده پنج ترانه نامزد جایزه اسکار در تله‌کست پخش می‌شود و احتمالا فقط ترانه shallow  لیدی گاگا به صورت زنده در مراسم اجرا خواهد شد اما حالا با اجرای گروه کویین شاید در این تصمیم‌گیری تغییراتی اتفاق بیفتد.

در حالی که «حماسه کولی» توانسته به دلیل تاریخچه گروه کویین اقبال زیادی پیدا کند، نکته فیلم یکی قدرت موسیقی گروه کویین و دیگری بازی مفتون‌کننده رامی مالک است که مرکوری را در این فیلم تصویر کرده.

ورایتی در ریویویی که روی فیلم نوشته بود ذکر کرده: «مالک بازیگر ۳۷ ساله مصری-آمریکایی که از سریال «آقای روبات» آمده چنان نقش فردی مرکوری را بازی می‌کند که گویا اصلا برای این کار زاده شده است. با پوست سبزه و نوعی زیرکی ریشخندکننده حتی اگر به بلندی یا پیچیدگی و هوشمندی مرکوری نیست با آن دندان‌های مصنوعی جلو توانسته این نقش را به شکلی برجسته ایفا کند. تماشای «حماسه کولی» به ما این احساس را می‌دهد که در کل طول فیلم فردی مرکوری را می‌بینیم که درست جلوی ما ایستاده است.»

بیشتر بخوانید: لیست کامل نامزدهای اسکار ۲۰۱۹ اعلام شد

The post گروه کویین مراسم اسکار ۲۰۱۹ را نجات دادند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala