استودیوی برادران وارنر تایید کرده که قصد دارد به دلیل نقض قوانین کپی‌رایت از کاخ سفید شکایت کند. این موضوع زمانی اعلام شد که دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا برای جدیدترین ویدیوی کمپین انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۲۰ از موسیقی فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) استفاده کرد.

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد فیلمی ابرقهرمانی است به کارگردانی کریستوفر نولان که آخرین قسمت سه‌گانه شوالیه تاریکی به حساب می‌آید. موسیقی این فیلم سینمایی توسط هانس زیمر، آهنگساز مشهور آلمانی ساخته شده که ساخت موسیقی آثاری چون شیرشاه (The Lion King)، دانکرک (Dunkirk) ، گلادیاتور (Gladiator)، میان‌ستاره‌ای (Interstellar) و تلقین (Inception) را در کارنامه دارد و بابت آثارش برنده جوایز متعدد و معتبر بین‌المللی شده است.

ویدیوی مذکور که باعث ایجاد مشکلات فعلی شده در توییتر ترامپ به اشتراک‌گذاشته شد و در آن علاوه بر استفاده از موسیقی زیمر از فونت خاصی هم استفاده شده که مخصوص عنوان‌بندی فیلم نولان بوده است. این ویدیو در پنج ساعت اول به اشتراک‌گذاری حدود ۱.۸۵ میلیون بازدید داشت.

سخنگوی استودیوی برادران وارنر در واکنش اعلام کرده استفاده از موسیقی فیلم سینمایی شوالیه تاریکی برمی‌خیزد توسط کاخ سفید غیرقانونی بوده و این استودیو از طریق مسیرهای قانونی مناسب در حال مذاکره برای حذف این ویدیو است. مذاکراتی که ظاهرا نتیجه داده و در حال حاضر ویدیو توسط شبکه اجتماعی توییتر حذف شده است.

این اولین بار نیست که کاخ سفید در راستای اهداف تبلیغاتی خود دست به چنین اقداماتی می‌زند. ترامپ پیش از این نیز از عناصر محبوب فرهنگ عامه برای تبلیغات خود استفاده کرده بود؛ از جمله این تبلیغات می‌توان به استفاده از پوسترهایی با شکل و شمایل مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» اشاره کرد. اتفاقی که باعث واکنش شبکه HBO شد. این شبکه در بیانیه رسمی خود گفته بود از این ماجرا آگاهی نداشته و ترجیح می‌دهد از علامت‌های تجاری‌اش برای اهداف سیاسی بهره‌گیری نشود.

The post استفاده ترامپ از موسیقی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» حاشیه‌ساز شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala