ماه میلادی مارس بود که شبکه نت‌فلیکس خبری هیجان‌انگیز را برای هواداران فیلم‌های کوئنتین تارانتینو اعلام کرد و مشخص شد که این شبکه قرار است یک نسخه متفاوت از فیلم «هشت نفرت‌انگیز» (The Hateful Eight) که طولانی‌تر از نسخه سینمایی است را پخش کند.

این نسخه طولانی پنجشنبه هفته گذشته از نت‌فلیکس پخش شد اما با یک غافلگیری بزرگ همراه بود؛ این فیلم سینمایی در قالب یک مینی سریال پخش شده که چهار قسمت دارد و هر قسمت آن هم حدودا ۵۰ دقیقه است.

قسمت اول نسخه طولانی «هشت نفرت‌انگیز» ۵۰ دقیقه، قسمت دوم ۵۱ دقیقه، قسمت سوم ۵۳ دقیقه و قسمت آخر ۵۶ دقیقه است؛ همچنین عنوان قسمت اول «Last Stage to Red Rock»، عنوان قسمت دوم «Minnie’s Haberdashery»، عنوان قسمت سوم «Domergue’s Got A Secret» و عنوان قسمت چهارم «The Last Chapter» است.

فیلم سینمایی هشت نفرت‌انگیز در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ در سینماها اکران شد. گرچه بودجه فیلم حدودا ۵۰ میلیون دلار بود و فروش ۱۵۶ میلیون دلاری را تجربه کرد اما به دلیل ساخت فیلم در قالب ۷۰ میلی‌متری در عمل پروژه‌ پرخرجی به حساب آمد. این فیلم سینمایی باعث شد انیو موریکونه جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم را بگیرد و دو نامزدی اسکار برای فیلمبردار و بازیگر مکمل نقش زن اثر در پی داشت.

نسخه‌ای از هشت نفرت‌انگیز که در سینماها اکران شد ۱۶۸ دقیقه‌ای بود در حالی که این چهار قسمت در مجموع ۲۱۰ دقیقه‌اند. این فیلم سینمایی آخرین اثری است که تارانتینو تا امروز اکران کرده اما امسال منتظر بازگشت این کارگردان با فیلم سینمایی «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) هستیم. لئوناردو دی‌کاپریو که تارانتینو با او در فیلم «جنگوی زنجیرگسسته» (Django Unchained) همکاری کرده بود و برد پییت که بازیگر «حرامزاده‌های لعنتی» (Inglourious Basterds) بود هر دو در جدیدترین فیلم سینمایی تارانتینو حضور خواهند داشت.

اما اگر بخواهیم اشاره‌ای مختصر به داستان «هشت نفرت‌انگیز» داشته باشیم باید بگوییم که وقایع این فیلم سینمایی در برهه تاریخی پس از جنگ داخلی آمریکا رخ می‌دهد و درباره هشت نفر است که برای فرار از کولاک در یک مهمانسرا پناه گرفته‌اند و همین کنار هم بودن باعث شکل‌گیری داستان فیلم می‎شود.

ساموئل ال. جکسون، کرت راسل، جنیفر جیسن لی، والتون گوگینس، دمیان بیچیر، تیم راث و مایکل مدسن در «هشت نفرت‌انگیز» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

The post نسخه جدید «هشت نفرت‌انگیز» تارانتینو؛ یک مینی‌سریال چهار قسمتی appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala