رابرت ایوانز از مدیران‌ استودیوی پارامونت، تهیه‌کننده اثاری چون «محله چینی‌ها» (Chinatown) و «گاوچران شهری» (Urban Cowboy) از چهره‌های مشهور و جنجال‌برانگیز هالیوود یکشنبه شب این هفته درگذشت.

ایوانز تهیه‌کننده‌ای بود که زندگی‌اش چنان ابعاد ملودراماتیکی که پیدا کرد که تنه به تنه فیلم‌هایش میزد. گرچه هالیوود چهره‌های افسانه‌ای و عجیب زیادی به خود دیده اما رابرت ایوانز از شخصیت‌هایی بود که زندگی‌اش بیشتر به یک اثر داستانی شباهت دارد.

ایوانز مرد خوش‌قیافه‌ای بود که با وجود نداشتن استعداد بازیگری به هالیوود راه یافت و در چندین اثر سینمایی به نقش‌آفرینی پرداخت. گرچه ایوانز در بازیگری توفیق چندانی نداشت اما در دهه ۱۹۶۰ بدون تجربه مرتبط به عنوان تهیه‌کننده در استودیوی پارامونت مشغول به کار شد.

فعالیت ایوانز به عنوان تهیه‌کننده‌ به تولید آثاری چون «ماراتن من» (Marathon Man)، «محله چینی‌ها» (Chinatown) و «گاوچران شهری» (Urban Cowboy) منجر شد و حضور او به عنوان مدیر تولید در استودیوی پارامونت به کارنامه‌اش فیلم‌هایی چون «داستان عشق» (Love Story)، «پدرخوانده» (The Godfather) و «سرپیکو» (Serpico) را افزود.

ایوانز در نهایت بخاطر شکل و شمایل ویژه و‌ سبک‌ خاص صحبت‌کردن در کنار افسانه‌ها و جنجال‌هایی که پیرامونش شکل گرفت به یک‌ چهره برجسته در صنعت سینمای آمریکا تبدیل شد. زندگی رابرت ایوانز همچون یک چرخ‌وفلک با چرخش‌های عجیب و فراز و‌ فرودهای دایمی همراه بود. همسرش (سومین همسرش از میان هفت ازدواج) او را به قصد رابطه با استیو مک‌کوئین یکی دیگر از چهره‌های مشهور هالیوود ترک کرد و این مثلث عشقی تا مدت‌ها خوراک رسانه‌ها بود.

سال ۱۹۸۰ رابرت ایوانز بخاطر حمل کوکایین بازداشت شد اما کمی بعد درگیر یک رسوایی بسیار بزرگتر‌ شد: روی رادین از فعالین حوزه تبلیغات و سرگرمی‌ که قصد داشت در یکی از فیلم‌های ایوانز سرمایه‌گذاری کند به قتل رسید و پای ایوانز به این پرونده کشیده شد. گفته می‌شد ایوانز از طریق یک دلال مواد مخدر با رادین آشنا شده است و پس از آنکه معلوم شد موضوع قتل با ماجرای تهیه فیلم در ارتباط بوده، همچنین دو شاهد ادعا کردند ایوانز با این قتل در ارتباط بوده رابرت ایوانز به شکل جدی در این پرونده درگیر شد.

هنگامی که از در دادگاه از ایوانز خواسته شد درباره‌ آشنایی با رادین شهادت دهد او با استفاده‌ از متمم‌ پنجم قانون اساسی ایالات متحده از پاسخ اجتناب کرد و در نهایت در این پرونده اتهامی متوجه او نشد. اعتیاد و‌ تغییر رویه‌های پارامونت باعث شد رابرت ایوانز در سال‌های بعد نتواند نقش چندانی در این استودیو ایفا کند و هنگامی که در دهه ۱۹۹۰ دوباره فعالیت جدی‌تری را آغاز کرد موفقیت روزهای گذشته‌ را نداشت. با این وجود در آن هنگام دیگر شخصیت ایوانز از آثارش مهم‌تر شده بود و چهره‌ای مشهور در هالیوود شناخته می‌شد.

او در سال ۱۹۹۸ با فیلم «بسوز هالیوود، بسوز» (Burn, Hollywood, Burn) شخصیت خود را به هجو گرفت و داستین هافمن از دوستان قدیمی او در کمدی سیاه «سگ را بجنبان» (Wag the Dog) با اقتباسی آزاد از شخصیت ایوانز، شخصیت یک تهیه‌کننده طغیان‌گر را در این فیلم آفرید.

The post رابرت ایوانز مرد افسانه‌ای پارامونت درگذشت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala