شرکت بازی‌سازی بتسدا، کنفرانس خود را در نمایشگاه E3 2017 با رونمایی از دو بازی واقعیت مجازی شروع کرد. بازی اول، نسخه‌ی واقعیت مجازی فال‌آوت۴ بود و دومین بازی هم نسخه‌ای از Doom برای هدست‌های واقعیت مجازی است. این بازی Doom VFR نام گرفته است و برخلاف Fallout 4 VR که در انحصار هدست واقعیت مجازی HTC Vive است، هم روی Vive و هم روی هدست PlayStation VR عرضه خواهد شد.

با توجه به آنچه در تریلر بازی دیده‌ایم، می‌توانیم بگوییم که به نظر می‌رسد روند خوب Doom جدید، در نسخه‌ی واقعیت مجازی از بین رفته باشد.

بازی Doom VFR، با جدیدترین قسمت این مجموعه بازی‌ها که سال گذشته عرضه شد، فرق می‌کند و مثل نسخه‌ی واقعیت مجازی فال‌آوت۴، همان بازی را به هدست‌های واقعیت مجازی نیاورده‌اند. بازی Doom VFR قرار است روند تند و سریع این مجموعه بازی‌ها و اکشن خشن آن را در خودش جای داده باشد.

داستان بازی، پس از Doom سال گذشته اتفاق می‌افتد. شما در نقش آخرین انسان باقی مانده، باید ذهن خودتان را در یک ربات جنگجو قرار دهید و ساختمان تحقیقاتی UAC را از هیولاهای جهنمی خالی کنید.

با توجه به آنچه در تریلر بازی دیده‌ایم، می‌توانیم بگوییم که به نظر می‌رسد روند خوب Doom جدید، در نسخه‌ی واقعیت مجازی از بین رفته باشد. در Doom VFR به جای اینکه خودتان راه بروید، باید مثل دیگر بازی‌های واقعیت مجازی، از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر تلپورت کنید.

می‌توانید در ادامه، تریلر Doom VFR را ببینید. تاریخ عرضه‌ی بازی مشخص نشده، اما بتسدا گفته که تا پایان سال جاری میلادی آن را عرضه خواهند کرد.

 

منبع: Gematsu

E3-2017-Ad

مطلب Doom به هدست‌های واقعیت مجازی می‌آید برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala