پورشه ۹۱۹ هیبرید، یکی از قدرتمندترین پروتوتایپ‌های تولیدی شرکت پورشه است که از جدیدترین فناوری‌های روز مهندسی بهره‌ می‌برد. این خودرو تنها ۸۷۵ کیلوگرم وزن دارد و به لطف موتور برقی و پیشرانه توربوشارژ ۴ سیلندر خورجینی با حجم ۲ لیتر (حجم دقیق ۲۰۰۰ سی‌سی) می‌تواند ظرف ۱٫۹ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

این خودرو قرار است در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز شرکت کند. مسابقات لمانز جزو سنگین‌ترین مسابقات اتومبیل‌رانی جهان است که در آن، اتومبیل‌های قدرتمند و مقاوم در برابر شرایط دشوار شرکت می‌کنند. شرکت پورشه یک ویدیو ۳۶۰ درجه از داخل این خودرو منتشر کرده که مارک لیب  (Marc Lieb)، راننده بامهارت آلمانی در کابین پورشه ۹۱۹ نشسته و درباره ویژگی‌های آن توضیح می‌دهد. در ادامه می‌توانید این ویدیو را ببینید:

توان پیشرانه بنزینی پورشه ۹۱۹ معادل ۵۰۰ اسب‌بخار است. این میزان توان از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتر بسیار بالا ارزیابی می‌شود. در نظر داشته باشید که پیشرانه این خودرو که توسط شرکت سازنده ساخته شده (تیون گاراژی نشده)، توانایی مقاومت در مسابقه ۲۴ ساعته لمانز را دارد. بنابراین گرفتن این میزان خروجی از پیشرانه بدون صدمه و استهلاک سنگین همراه است.

موتور الکتریکی پورشه ۹۱۹ توانایی تولید قدرت ۴۰۰ اسب‌بخار را دارد که با لحاظ خروجی پیشرانه بنزینی، قدرت این آلمانی هیجان‌انگیز به مجموع ۹۰۰ اسب‌بخار می‌رسد. به لطف این پیشرانه‌های توانمند، پورشه ۹۱۹ می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد. شتاب صفر تا صد ۱٫۹ ثانیه‌ای این خودرو تنها مدیون توان پیشرانه‌ها نیست؛ چراکه پورشه ۹۱۹ آیرودینامیک بینظیری دارد. آیرودینامیک مطلوب این خودرو باعث شده که در حرکت، کم‌ترین مقاومت در برابر هوا صورت بگیرد و راندمان کلی خودرو بالا بماند.

منبع: TheVerge

منبع متن: digikala