اپل به عنوان ارزشمندترین شرکت دنیا شناخته می‌شود و حفظ اطلاعات محرمانه برای چنین شرکتی اهیمت ویژه‌ای دارد. به همین منظور، اطلاعات و پروژه‌های این شرکت را باید تنها کارمندان مورد تایید بدانند. به تازگی شرکت اپل جلسه‌‌ای یک ساعته درمورد نحوه جلوگیری درز اطلاعات محرمانه خود ترتیب داد که خود صحبت‌های این جلسه لو رفت!

این جلسه به محوریت سخنرانی سه نفر از کارمندان بخش امنیتی اپل برگزار شد. یکی از سخنرانان، دیوید رایس (David Rice)، مدیر بخش امنیت جهانی و لی فریدمن (Lee Freedman)، مدیر تحقیقات جهانی شرکت اپل و جنی هابرت (Jenny Hubbert) از بخش امنیت جهانی ارتباطات و آموزش تیم بود. جالب‌ترین نکته در مورد این جلسه، لو رفتن اطلاعات رد و بدل شده آن بود!

از گفت‌وگوهایی که در این سمینار صورت گرفت، ضبط و فایل آن منتشر شد. بر اساس گفته‌ها، مشخص شد که شرکت اپل چطور جریان انتشار اطلاعات را به رقبا متوقف می‌کند. هم‌چنین در طول برگزاری این سمینار به نکات مختلفی هم اشاره شد؛ از جمله این‌ که تیم کوک، مدیر شرکت اپل چقدر از لو رفتن اطلاعات نفرت دارد!

از دیگر نکات اشاره شده، زنجیره تامین لوازم محصولات اپل بود؛ چراکه در طول همین مسیر احتمال لو رفتن بسیاری از اطلاعات به صورت شایعه‌های مختلف در رسانه‌ها وجود دارد. همان‌طور که در یکی از کارخانه‌های واقع در چین، از اجزای دزدیده شده آیفون ۵ تصاویری منتشر شد و اطلاعات آن را لو داد. با این حال اپل باور دارد که سهم قابل توجهی از اطلاعات لو رفته سال گذشته از داخل شرکت بوده تا زنجیره تامین! مثلا کارگران خط تولید که ماهیانه حدود ۳۵۰ دلار درآمد دارند، به اندازه سه برابر این مقدار از بیرون پیشنهاد رشوه می‌گیرند تا اطلاعات محصولات را لو دهند.

در انتهای این سخن‌رانی به گفته تیم کوک اشاره شد که پس از انتشار اطلاعاتی از مدل بعدی آیفون که مصادف با ۱۰ سالگی آن است، ممکن است بعضی از مشتریان تمایلی به تهیه مدل جدید نداشته باشند و به سراغ مدل‌های قدیمی یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس بروند. انتظار می‌رود که این گوشی اواخر شهریور ماه معرفی شود و از امکاناتی مثل صفحه نمایش OLED و بدون قاب و شارژ بی‌سیم بهره‌مند شود.

منبع: PhoneArena

منبع متن: digikala