وقتی که اسم ولوو رو می‌شنویم، به یاد کامیون‌ها و سواری‌های ایمن این شرکت سوئدی می‌افتیم. وقتی هم که نام NVIDIA به گوشمان می‌خورد، تصویر یک کامپیوتر قدرتمندی با بازی‌های سنگین در جلو چشمانمان ظاهر می‌شود. حال فرض کنید هر این دو شرکت بزرگ را کنار هم بگذاریم تا محصولی را تولید کنند؛ نتیجه تولد یک اتومبیل خودران می‌شود!

هر دو شرکت در زمینه‌ فعالیت خود بسیار توانمند هستند و حالا قرار است در کنارهم محصول هوشمندی را تولید کنند. ساخت یک اتومبیل خودران نیازمند فناوری‌های نسبتا پیچیده و ترکیب آن با حوزه مکانیک آن است. بخش هوش مصنوعی باعث می‌شود تا اتومبیل محیط اطراف خود را تشخیص دهد و بشناسد. هم‌چنین این فناوری باید تمام تهدید‌های احتمالی را پیش بینی کند و به‌طور ایمن در جاده‌ها رانده شود.

شرکت ولوو هم چند وقتی می‌شود که در زمینه ساخت اتومبیل‌های خودران فعالیت می‌کند. این شرکت سوئدی در سال میلادی جاری یک آزمایشی را ترتیب داد تا یک خانواده در محیط واقعی سوار بر یکی از خودروهای مجهز به فناوری خودران این شرکت شوند. ولوو پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۱ بتواند اتومبیل‌های مجهز به فناوری رانندگی تقریبا تمام خودکار را تولید کند.

البته این نکته را درنظر بگیریم که در کنار تولید اتومبیل‌های خودران، قوانین جهانی و مربوط به کشورها هم در میزان استقبال و رشد این خودروها نقش بسیار مهمی دارد. تنها شرکت ولوو نیست که در این وادی قدم گذاشته، چرا پیش از این کمپانی‌های بزرگی مثل اپل هم در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

اتفاقا، تیم کوک، مدیرعامل اپل به تازگی تایید کرده، شرکتش روی فناوری مشابهی کار می‌کند. به همین دلیل، شرکتی که بتواند اولین بار به‌طور موفقیت‌آمیز محصولی با این فناوری جدید را روانه بازار کند، برنده قلمداد می‌شود.

نظر شما در مورد آینده اتومبیل‌های خودران چیست؟

منبع: Ubergizmo

منبع متن: digikala