زمانی که سونی رسما از بازسازی مجموعه بازی‌های «کرش بندیکوت» (Crash Bandicoot) خبر داد، طرفداران این بازی‌ها، حسابی ذوق‌زده شدند. هر چه باشد، قرار بود سه شماره‌ی اصلی کرش با کیفیت بالا و به صورت مدرن، بازسازی شود. چند روزی است که بازی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy برای پلی‌استیشن۴ عرضه شده و منتقدان هم نمرات خودشان را نسبت به این بازی، منتشر کرده‌اند.

بسته‌ی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy شامل سه بازی Crash Bandicoot و Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back و Crash Bandicoot: Warped است. این سه بازی هر سه توسط استودیوی بازی‌سازی «ناتی داگ» ساخته شده و برای کنسول پلی‌استیشن وان عرضه شده بودند. با این حال، سونی سال‌هاست که برند کرش را به شرکت اکتیویژن فروخته و سازنده‌ی این بازسازی هم یکی از استودیوهای اکتیویژن است.

با توجه به اینکه چیزی از کدهای اصلی کرش باقی نمانده بوده، استودیوی بازی‌سازی Vicarious Visions بازسازی کرش را کاملا از ابتدا ساخته است. این نسخه هم‌چنین برخلاف نسخه‌ی اصلی، چک‌پوینت و یک سیستم ذخیره‌ی جدید دارد. هم‌چنین می‌توان در نقش Coco تمام مراحل بازی را تجربه کرد.

در ادامه، سعی کرده‌ایم خلاصه‌ای از نقدهای Crash Bandicoot N.Sane Trilogy را برای‌تان بیاوریم.

GameSpot: نمره‌ی ۶ از ۱۰

“مشکل اصلی کرش، گذشت زمان است. استودیوی Vicarious Visions کار خودش را به خوبی انجام داده و کرش را از دیدگاه هنری، بازسازی کرده و همان زیبایی اولیه‌اش را نگه داشته است. با این حال، از دوره‌ای که پلی‌استیشن وان کنسول روز بود، زمان زیادی گذشته و دیگر در دوره‌ی شکل‌گیری گرافیک سه‌بعدی در بازی‌ها نیستیم. به سادگی می‌توانیم ذوق یک طرفدار کرش را به هنگام بازی کردن N.Sane Trilogy تصور کنیم، اما اگر برای اولین بار است که می‌خواهید کرش را تجربه کنید، بد نیست در نظر داشته باشید که ماجراجویی‌های کرش، اصلا به اندازه‌ی بیست سال پیش، خلاقانه یا جدید نیستند.”

 

IGN: نمره‌ی ۸٫۵ از ۱۰

“اصلا نمی‌خواستم Crash Bandicoot N.Sane Trilogy به بازی اصلی دست بزند. خوشبختانه، استودیوی Vicarious Visions هم چنین برنامه‌ای نداشته و این استودیو، همان روند بازی سخت را نگه داشته است؛ روند بازی که چندان هم عمر طولانی‌شان را نشان نمی‌دهند. از طرفی، روند بازی اولین قسمت کرش هنوز هم اعصاب خرد کن است، ولی بازسازی زیبای گرافیکی و صوتی بازی و همچنین اضافه شدن جعبه‌های جدید و امکان انجام مراحل به صورت زمانی در قسمت اول، تجربه‌ای بسیار شگفت‌انگیز تحویل طرفداران داده است. این بخش‌های جدید، سه شماره‌ی کرش که در بسته‌ی N.Sane Trilogy قرار گرفته را به یکدیگر نزدیک‌تر کرده است. اینکه به روند اصلی بازی دست نخورده، باعث شده که درک بهتری از روند بازی بسیار خوبی که ناتی داگ طراحی کرده بوده، داشته باشیم.”

 

Game Informer: نمره‌ی ۸ از ۱۰

“بازی کردن دوباره‌ی تمام بازی‌های قدیمی، همیشه هم لذت‌بخش نیست. مطمئنا بازی کردن قسمت اول Crash Bandicoot، بدون هیچ بهبود یا پیشرفتی، اعصاب افراد را بهم می‌ریزد. استودیوی Vicarious Visions بدون اینکه به اساس بازی دست بزند، تجربه‌ی دوباره‌ی آن را لذت بخش کرده است. کرش فقط در طول تمام مراحل می‌پرد و می‌چرخد، ولی این تنوع مراحل است که این مجموعه بازی‌ها را نجات می‌دهد. استودیوی ناتی داگ در هر مرحله‌ی بازی، چیز جدیدی معرفی کرده و این روند، در این جا هم خودش را نشان می‌دهد. در تمام مدتی که مشغول بازی کردن هر سه بازی هستید، احساس نمی‌کنید که بازی تکراری شده است.”

 

Trusted Reviews: نمره‌ی ۳ از ۵

“بسته‌ی N.Sane Trilogy هم یکی دیگر از کارهایی است که سونی فقط با در نظر گرفتن طرفداران قدیمی، سراغ آن رفته است؛ درست مثل بازی‌های Shenmue III یا بازسازی Final Fantasy VII که برای طرفداران این بازی‌ها ساخته می‌شوند. مخاطبان این بازی‌ها هم، از این تجربه‌ها، لذت خواهند برد. با این حال، اگر در این گروه جای نمی‌گیرید، فکر نمی‌کنم چیزی اینجا پیدا کنید. بهتر است که یک بازی پیدا کنید که اخیرا ساخته شده باشد.”

بقیه‌ی نمراتی که به Crash Bandicoot N.Sane Trilogy داده شده را در ادامه آورده‌ایم:

  • Game Revolution: نمره‌ی ۴٫۵ از ۵
  • GamesBeat: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Press Start: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Attack of the Fanboy: نمره‌ی ۴٫۵ از ۵
  • TheSixthAxis: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • GamingTrend: نمره‌ی ۹۰ از ۱۰۰
  • IGN: نمره ی ۸٫۵ از ۱۰
  • Critical Hit: نمره‌ی ۸٫۵ از ۱۰
  • TrueGaming: نمره‌ی ۸٫۵ از ۱۰
  • Destructoid: نمره‌ی ۸٫۵ از ۱۰
  • Game Informer:‌ نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • Hardcore Gamer: نمره‌ی ۴ از ۵
  • God is a Geek: نمره‌ی ۸ از ۱۰
  • GameSpot:‌ نمره‌ی ۶ از ۱۰
  • Trusted Reviews: نمره‌ی ۳ از ۵
  • Polygon: نمره‌ی ۶ از ۱۰

 

منبع متن: digikala