جای جرمی‌ کلارکسون خالی است تا با آب‌و‌تاب از خودروهای مجلل و باشکوه انگلیسی تعریف کند، اما به‌جای او یک نماینده از خانواده جگوار در مراسم سالیانه GoogWood حاضر شده تا اسم و رسم اتومبیل‌های بااصالت انگلیسی را به رخ همه بکشد!

خودروهای انگلیسی اصولا به عنوان اتومبیل‌های لوکس، قدرتمند و گران‌قیمت مشهور هستند؛ حسابش را کنید بنتلی، آستون‌مارتین، مک‌لارن، رولزرویس و جگوار به عنوان نماینده‌های اصلی خودروسازهای انگلیسی در دنیا شناخته شده هستند.

جشنواره GoodWood Speed یک مراسم سالیانه خودرویی است که اتومبیل‌های قدرتمند و سرعتی در آن حاضر می‌شوند و مردم می‌توانند با تهیه بلیط از آن‌ها دیدن کنند. در این مراسم جگوار با قوی‌ترین نمونه تولیدی با مجوز تردد در جاده حاضر شده تا هوادارن انگلیسی و عاشقان سرعت را به وجد بیاورد.

پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی جگوار XE SV Project 8، ۵ لیتر حجم دارد و می‌تواند توانی معادل ۵۹۲ اسب‌بخار و گشتاور ۶۹۹ نیوتون‌متر را تولید کند. این مشخصات باعث شده تا این سدان تبدیل به نیرومندترین اتومبیل جگوار تولید شده در تاریخ شود. تمام قدرت تولید شده به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.

به لطف این پیشرانه و سیستم مکانیک قدرتمند جگوار XE SV Project 8، برای رسیدن از حال سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها ۳٫۳ ثانیه زمان لازم دارید. حداکثر سرعت این جگوار روی سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت (۳۲۱ کیلومتر بر ساعت) محدود شده است.

در کنار مشخصات فنی، در ظاهر این خودرو هم تغییراتی صورت گرفته؛ استفاده از فیبر کربن در بخش‌هایی از بدنه اتومبیل از جمله سپرهای جلو، عقب و در موتور، کاهش وزن اتومبیل، استفاده از دریچه‌های هوا، باله‌ و دیفیوزر بزرگ‌تر، کیت بدنه برای بالابردن آیرودینامیک بالاتر و استفاده از رینگ‌های ۲۰ اینچی باعث شده تا توان تولید شده توسط موتور این اتومبیل به حداکثر خروجی منجر شود.

به همین دلیل این خودرو می‌تواند نمونه خوبی از هماهنگی تیم مهندسی و طراحی محسوب شود. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این اتومبیل توانمند انگلیسی را ببینید.

منبع: Motor1

منبع متن: digikala