به قدری نام تسلا را این روزها می‌شنویم که احساس می‌کنیم یک اتومبیل الکتریکی است و یک تسلا! گویا هیچ خودروسازی یارای مقاومت و رقابت با این شرکت آمریکایی را ندارد اما با قبول موفقیت چشمگیر این شرکت آمریکایی، رقبای دیگری هم هستند که در این زمینه فعالیت‌ می‌کنند؛ شرکت‌هایی مثل فارادی فیوچر (Faraday Future).

فارادی فیوچر نام رقیب خاموش تسلاست و با آن که نامش را زیاد نمی‌شنویم، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا رو دست رقیب وطنی خود بلند شود. این شرکت در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و ماهیت آن یک استارت‌آپ فناوری بود. این شرکت با بزرگ‌تر شدن تمرکز خود را روی ساخت خودروهای الکتریکی معطوف کرد.

فارادی فیوچر FF91 نام یکی از خودروهای الکتریکی نسبتا پرسرعت اما با ظاهر نسبتا عجیب و شبیه کراس‌اور این شرکت است. اگر بخواهیم در مورد نحوه نام‌گذاری این مدل توضیح دهیم، ابتدا باید بگوییم که FF مخفف نام فارادی فیوچر است. عدد ۹ نماد یک خودرو رده بالا و لوکس مثل جنسیس G90 و ولوو S90 است. عدد ۱ هم نشان می‌دهد این اولین اتومبیلی است که در این کلاس خودرویی وارد بازار می‌شود. در ادامه می‌تواند تصاویری از این خودرو را ببینید.

در تازه‌ترین خبرها، یک کلیپی منتشر شده که FF91 را در مناطق بلندمرتبه پایکس پیک (Pikes Peak) نشان می‌دهد. پایکس پیک بلندترین کوه رشته کوه فرانت از کوه‌های راکی در آمریکای شمالی است. نکته جالب توجه در این کلیپ آن است که خودرو FF91 توانسته با سرعت زیاد در مسیر ۲۰ کیلومتری و ۱۵۶ پیچ حرکت کند و ایمن به مقصد برسد. در ادامه می‌توانید این کلیپ را تماشا کنید.

ایلان ماسک را با ایده‌های خلاقانه‌اش می‌شناسیم؛ ایده‌هایی هم‌چون تولید خودروهای الکتریکی، احداث تونل زیرزمینی و حتی ساخت فضاپیماهای مسافربری را به فاز اجرایی برده و به عنوان یک فرد نوآور و متعهد شناخته شده است.

به لطف موفقیت‌های پی‌درپی شرکت تسلا، ارزش سهام این شرکت تسلا حتی از خودروسازهای با اصالت و قدمت زیاد مثل جنرال موتورز و فورد جلو بزند. با این حال فارادی فیوچر هم در حال تلاش برای ساخت خودروهای الکتریکی قدرتمند است. برای رسیدن از حال سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در FF91 حدود ۲٫۴ ثانیه زمان لازم است. این خودرو توانست با ثبت زمان ۱۱ دقیقه و ۲۵ ثانیه رکورد تسلا را با اختلاف ۲۳ ثانیه در پایکس پیک بزند.

به نظر شما در بازار خودروهای تمام الکتریک، شانس موفقیت فارادی فیوچر در مقابل تسلا چقدر است؟

منبع: thedrive

منبع متن: digikala