سایت ایران‌جیب امروز در گزارشی قیمت قطعی و نهایی دنا پلاس را ۴۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان اعلام کرد. پیش از این در فروردین ماه امسال، قیمت خودرو دنا پلاس ۴۶ میلیون و ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شد.

بعد از گذشت ۳ ماه، امروز در گزارشی جدید، خبر از افزایش قیمت حدودی ۲ میلیون تومانی نسبت به قیمت اولیه اعلام شده دناپلاس می‌شنویم که هنوز به بازار نیامده است. البته این افزایش قیمت به دلیل مصوبه جدید شورای رقابت است که قیمت جدید خودروهای داخلی را با درصدی افزایش اعلام کرد. دنا پلاس در تاریخ ۱۳ اردیبهشت با ودیعه ۲۴ میلیون تومان پیش‌فروش شد و هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو، تحویل نخستین سری آن را مرداد ماه امسال اعلام کرد.

دناپلاس نسبت به نمونه عادی دنا حدود ۵ میلیون تومان گران‌تر است، اما درعوض شرکت ایران‌خودرو امکانات جدیدی را برای این خودرو در نظر گرفته که ممکن است برای بعضی از مشتریان هیجان‌انگیز باشد؛ مثلا دناپلاس به سانروف، دوربین دید عقب و ۴ کیسه هوا مجهز شده و در طراحی بیرونی با کمی تغییرات همراه است.

این تغییرات تنها مربوط به بحث امکانات و طراحی است و در بخش فنی باز با همان پیشرانه EF7 روبرو هستیم. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی با حجم دقیق ۱۶۴۶ سی‌سی که می‌تواند حداکثر توانی معادل ۱۱۳ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتون‌متری تولید کند.

طبق ادعای ایران‌خودرو، دناپلاس مصرف سوخت ترکیبی ۷٫۷۴ لیتر را در کارنامه خود ثبت کرده است. طبق اطلاعات رسمی اعلام شده، دناپلاس ۱۳٫۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا وزن ۱۲۵۸ کیلوگرمی خود را از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر  ساعت برساند. این خودرو به لطف امکانات جدید ممکن است نظر بعضی از مشتریان را به خود جلب کند.

نظر شما در مورد خودروی دناپلاس با قیمت اعلام شده چیست؟

منبع: ایران‌جیب

 

منبع متن: digikala