شرکت فیسبوک چند وقتی می‌شود که اپلیکیشن مخصوص دوربین خودش را برای گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند. این شرکت امروز ویژگی جدیدی را به این اپلیکیشن اضافه کرد که می‌تواند تصاویر GIF تهیه کند. برای استفاده از این ویژگی باید به اپلیکیشن فیسبوک بروید و روی آیکون دوربین که بالا و سمت راست قرار گرفته تپ کنید. در ادامه کافی است روی صفحه دوربین به سمت راست سوایپ کنید تا دوربین به حالت GIF در بیاید. به همین راحتی می‌توانید عکس‌های متحرک درست کنید.

فیسبوک این قابلیت را هم در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند فریم‌ها و فیلترهای مختلفی هم به عکس‌های GIF اضافه کنند. در واقع می‌توانید تصاویر متحرکی درست کنید که حال و هوایی مانند عکس‌های Prisma دارند. البته این عکس‌ها را را تنها می‌توانید در سایت فیسبوک و برنامه‌های پیام‌رسان آن استفاده کنید.

در تصویر بالا هم مشخص شده که تنظیمات تهیه کردن عکس‌های GIF به چه حالت است. این ویژگی به مرور برای همه کاربرانی که از اپلیکیشن فیسبوک استفاده می‌کنند فعال خواهد شد و می‌توانید از آن استفاده کنید. البته امیدواریم که این امکان بعدا در اختیار کاربران قرار بگیرد که بتوانند این تصاویر متحرکت را در برنامه‌های دیگر هم استفاده کنند.

 

منبع: thenextweb

منبع متن: digikala