می‌دانیم که سامسونگ کارخانه‌ی ساخت صفحه نمایش خودش را گسترش داده است تا به تقاضای بالای شرکت‌هایی مثل اپل پاسخ دهد. با این حال، به تازگی متوجه شده‌ایم که فقط هم اپل، مخاطب سامسونگ برای صفحه‌های OLED نیست. یکی از خبرگزاری‌های کره‌ی جنوبی اخیرا گزارش داده که شرکت «شیائومی» (Xiaomi) هم برای خرید صفحه نمایش، با سامسونگ وارد مذاکره شد و قراردادی امضا کرده است.

احتمالا از این صفحه‌های نمایش در گوشی Xiaomi Mi 7 استفاده خواهد شد.

ظاهرا شیائومی اول سراغ شرکت ال‌جی را گرفته بود، ولی با آن‌ها به نتیجه‌ای نرسیده‌اند؛ چون ال‌جی هنوز ساخت کارخانه‌ی جدید خودش را به پایان نرسانده. این موضوع، طراحی گوشی بعدی شیائومی را هم تحت تاثیر قرار داده. ال‌جی قرار بوده به آن‌ها یک پنل ۵٫۵ اینچی بدهد، در حالی که سامسونگ صفحه نمایش ۶ اینچی OLED می‌سازد.

قرار است از ماه دی سال جاری، سامسونگ صفحه‌های نمایش OLED برای شیائومی بفرستد. قرار است در ماه نخست، شیائومی یک میلیون صفحه نمایش و در ماه دوم، ۲٫۲ میلیون صفحه نمایش بیشتر از سامسونگ خریداری کند.

بدون شک، این صفحه‌های نمایش در گوشی Xiaomi Mi 7 استفاده خواهند شد. البته این امکان هم وجود دارد که شیائومی مدل جدید Mi Mix یا یک مدل جدید در سری Redmi با این صفحه‌های نمایش عرضه کند.

منبع: Phone Arena

منبع متن: digikala