معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا از پیش‌فروش خودروی کوئیک از نیمه دوم مردادماه خبر داد. مدل‌های مختلف این خودرو در بازه قیمتی ۳۳ تا ۴۰ میلیون تومانی به بازار عرضه می‌شود.

اسفند سال گذشته بود که سایپا از خودروی جدیدی به اسم کوییک رونمایی کرد. خودروی هاچ‌بکی که شباهت زیادی به ساینا دارد؛ از سبک طراحی و امکانات گرفته تا مشخصات فنی و پلت‌فرم. به همین دلیل شاید بهتر باشد آن را ساینای هاچ‌بک بنامیم.

رضا تقی زاده در حاشیه نمایشگاه خودروی شیراز گفت: “کوئیک خودرویی ۱۰۰ درصد ایرانی است و نام آن ایرانی بوده و مربوط به منطقه‌ای از کردستان است”. سال گذشته پس از معرفی کوییک، در مورد اسم این خودرو حاشیه‌های مختلفی پیش آمد. عده‌ای تصور می‌کردند که کوییک واژه انگلیسی Quick به معنی تند و سریع است.

عده‌ای پس از به‌هم‌ریختن برنامه‌ی رنو کویید یا همان جانشین پراید، کوییک را نامی شبیه به آن دانستند. اما طولی نکشید که اعلام شد این اسم قدمت ۴ هزار ساله در ایران دارد و از نام روستای کوییک در استان کردستان و تپه‌ی کوییک واقع در روستای کوییک در شهرستان جوانرود که جزو آثار ملی ایران بوده، گرفته شده است.

پیش‌فروش خودروی کوییک از نیمه دوم مردادماه آغاز می‌شود

تقی زاده زمان پیش‌فروش خودروی کوییک، ساینا اتوماتیک و برلیانس C3 را نیمه دوم مردادماه اعلام کرد. او تحویل کوییک و ساینا اتوماتیک هم از آبان امسال به تدریج بیان کرد. بد نیست به مشخصات کلی سایپا کوییک نگاهی بیاندازیم. این خودروی ایرانی به پیشرانه ۴ سیلندر با حجم دقیق ۱۵۰۳ سی‌سی (۱٫۵ لیتر) مجهز می‌شود. حداکثر توان پیشرانه این خودرو ۸۷ اسب‌بخار در ۵۳۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۲۸ نیوتون‌متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه است.

کوییک قرار است در دو مدل اتوماتیک CVT و دستی ۵ سرعته عرضه شود. از تجهیزات و امکانات رفاهی کوییک می‌توانیم به نمایشگر لمسی ۷ اینچی مجهز به مسیریاب، دوربین دید عقب، کروز کنترل و صندلی‌های راننده از نوع برقی با تنظیم چند حالته اشاره کنیم.

منبع: ایسنا

منبع متن: digikala