شرکت نوکیا مدل‌های جدیدی از گوشی‌های ۱۰۵ و ۱۳۰ را معرفی کرد که در مقایسه با مدل‌های قبلی تغییراتی داشته‌اند.

گوشی نوکیا ۱۰۵ از صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی بهره می‌برد و ۴ مگابایت رم و ۴ مگابایت رام دارد. همچنین یک باتری ۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قابل تعویض برای آن در نظر گرفته شده است. گفته شده این باتری برای ۱۵ ساعت مکالمه مناسب به نظر می‌رسد. گوشی جدید نوکیا می‌تواند رادیو FM پخش کند و جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا هم دارد. برای این تلفن همراه یک پورت miro-USB هم در نظر گرفته شده است.

گوشی نوکیا ۱۰۵ براساس پلتفرم سری ۳۰+ ساخته شده و از قبل بازی Snake Xenzia روی آن نصب شده است. شرکت نوکیا به این موضوع اشاره کرده که این تلفن همراه یک مدل دو سیم‌کارته هم خواهد داشت. براساس اطلاعات منتشر شده این گوشی در رنگ‌های مشکی و سفید راهی بازار خواهد شد. مدل تک سیم‌کارت ۱۴٫۵ دلار و مدل دو سیم‌کارت ۱۵ دلار قیمت دارد.

دومین گوشی ارزان قیمت این شرکت، نوکیا ۱۳۰ نام دارد. مدل اصلی این گوشی در سال ۲۰۱۴ راهی بازار شده بود.  مدل جدید به صفحه نمایش ۱٫۸ اینچی با دقت تصویر ۱۲۸ در ۱۶۰ پیکسل مجهز شده و ۴ مگابایت رم و ۵ مگابایت رام دارد. از کارت حافظه micro-SD تا ۳۲ گیگابایت هم پشتیبانی می‌کند و همانند مدل ۱۰۵ به جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا  و پورت micro-USB مجهز شده است. این گوشی باتری با ظرفیت‌تری هم دارد. یک باتری ۱۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی برای آن در نظر گرفته شده که برای ۴۴ ساعت پخش موسیقی مناسب است.

گوشی نوکیا ۱۳۰ هم از پلتفرم نرم‌افزاری سری ۳۰+ پشتیبانی می‌کند و ۵ بازی شرکت Gameloft  روی آن نصب شده است. بازی Snake Xenzia هم روی آن نصب شده. براساس اطلاعات منتشر شده این تلفن همراه در رنگ‌های مشکی، خاکستری، قرمز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این محصول با قیمت ۲۱٫۵ دلار به‌فروش می‌رسد.

منبع:‌ Phone Arena

منبع متن: digikala