دستیار صوتی گوگل اسیستنت (Google Assistant) در حال حاضر روی اکثر گوشی‌هایی که به اندروید ۶ یا بالاتر مجهز شده‌اند، کار می‌کند. البته که در حال حاضر این دستیار صوتی تنها از طریق گوشی‌های هوشمند قابل استفاده است؛ اما گوگل قصد دارد کاری کند تا اسیستنت از طریق وب و مرورگرهای اینترنتی هم قابل استفاده باشد.

براساس اطلاعات منتشر شده گوگل می‌خواهد کاری کند تا کاربران سیستم‌های عامل ویندوز و مک از طریق مرورگرهای وب بتوانند به دستیار صوتی این شرکت دسترسی داشته باشند. البته بعید نیست که تنها کاربران مرورگر کروم بتوانند از این ویژگی استفاده کنند. براساس اطلاعات منتشر شده این مرورگر در حال حاضر ۵۰ درصد از بازار مرورگرهای اینترنتی را به خودش اختصاص داده است.

دستیار صوتی گوگل اسیستنت در حال حاضر کاربران زیادی دارد و به همین دلیل از دقت بالایی هم برخوردار است. حالا این شرکت می‌تواند با قرار دادن این دستیار صوتی روی مرورگرهای وب کاری کند که افراد زیادی به این سرویس دسترسی داشته باشند. همچنین کاری را مایکروسافت با دستیار صوتی کورتانا هم انجام داده بود. این دستیار صوتی نه تنها روی کامپیوترهای ویندوز ۱۰ قرار دارد بلکه برای گوشی‌های اندرویدی هم عرضه شده است.

منبع: ausdroid

منبع متن: digikala