در مجموع ۱۲ پروتوتایپ از مدل GT40 فورد در دنیا ساخته شد که فقط چهار عدد از آن‌ها، رودستر (روباز) بودند. از ۴ دستگاه روباز ساخته شده هم فقط همین خودرو تنها نمونه‌ی سالم باقی مانده است. از همین‌جا می‌توانیم متوجه شویم که با یکی از خاص‌ترین فوردهای جهان روبرو هستیم؛ فورد GT40 رودستر پروتوتایپ. GT40 نام یکی از سری‌های قدرتمند مسابقه‌ای فورد بود که از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۹ میلادی در تیراژ ۱۰۵ دستگاه تولید شد.

پیش از تولید هر خودرو، نمونه‌های آزمایشی به نام پروتوتایپ تولید می‌شود تا اتومبیل مورد ارزیابی قرار بگیرد. این اتومبیل هم جزو پروتوتایپ‌های این مدل بود که در سال ۱۹۶۵ ساخته شد. با این که حدود نیم قرن از عمر این اتومبیل ارزشمند می‌گذرد، هنوز در بهترین وضعیت سلامت ظاهری و فنی قرار دارد. کد شاسی این خودرو، GT/108 است که به عنوان هفتمین خودروی تولید شده این سری قلمداد می‌شود.

یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴٫۷ لیتر، فورد GT40 رودستر را همراهی می‌کند. اگرچه در مورد قدرت پیشرانه‌ی پروتوتایپ این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده اما قدرت آن در حدود ۳۰۶ اسب‌بخار تخمین زده می‌شود. نکته‌ی جالب در مورد این خودرو، قیمت آن است؛ این اتومبیل ارزشمند کلاسیک در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۶ میلیون و ۹۳۰ هزار دلار فروخته شد؛ یعنی اگر این عدد را به ۷ میلیون دلار گرد کنیم، با مبلغ باورنکردنی ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی روبرو می‌شویم! به همین دلیل انتظار می‌رود که حداقل قیمت این خودرو حدود ۷ میلیون دلار باشد.

اگر شما حق انتخاب داشتید، حاضر بودید که این مبلغ سنگین را برای این خودروی خاص کلاسیک پرداخت کنید؟

منبع: MotorAuthority

مطلب یکی از خاص‌ترین مدل‌های فورد جهان به حراجی می‌رود برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala