پلیس شهر نیویورک تا این لحظه از گوشی‌های ویندوزفون استفاده می‌کرد. این شرکت اعلام کرد که از امروز آیفون جایگزین این گوشی‌ها خواهد شد. پلیس نیویورک تا آخر سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۶ هزار گوشی ویندوزفونی را با آیفون تعویض خواهد کرد.

پلیس شهر نیویورک با همکاری مایکروسافت اپلیکیشن‌ها و محیط ایمنی هم برای این گوشی‌ها به وجود آورده بود، اما از آنجایی که این محصولات با سیستم عامل ویندوزفون ۸٫۱ کار می‌کردند و مایکروسافت دیگر از این سیستم عامل پشتیبانی نمی‌کند، این سازمان تصمیم گرفت که آیفون را جایگزین گوشی‌های قبلی کند.

در حالی که سیستم عامل ویندوزفون سهم زیادی از بازار موبایل ندارد، سیستم عامل ویندوزفون ۸٫۱ نقش پررنگی در این میان ایفا می‌کرد. چند وقت پیش اعلام شد که سهم بازار ویندوزفون به زیر ۱ درصد رسیده و تقریبا این سیستم عامل مرده است. با این حال گوشی‌های ویندوزفونی که در اختیار پلیس قرار گرفته بودند یک نرم‌افزار مخصوص پلیس و امداد داشتند که می‌توانست به سرعت ماموریت‌ها را نشان دهد.

پلیس نیویورک قصد دارد با بودجه ۱۶۰ میلیون دلار تجهیزات خودش را ارتقا دهد و طرح تعویض گوشی‌ها هم بخشی از این روند است. البته هنوز مشخص نشده که این ۳۶ هزار آیفون چه مدلی هستند، اما قطعا آیفون ۸ نخواهند بود که ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد.

منبع: nypost
‌‌‌‌‌

منبع متن: digikala