گوشی گلکسی نوت ۸ هفته پیش معرفی شد و گوشی آیفون ۸ هم تا چند وقت دیگر راهی بازار می‌شود. در واقع این دو گوشی را می‌توانیم مهم‌ترین محصولات پاییز امسال بدانیم. در حالی که هنوز این دو گوشی راهی بازار نشده‌اند، گروهی تصمیم گرفته‌اند که نوت ۸ را با آیفون ۸ مقایسه کنند. در واقع گلکسی نوت ۸ را با ماکت آیفون جدید مقایسه کرده‌اند.

آیفون ۸ در اندازه ۱۴۳٫۵ در ۷۱ در ۷٫۵ میلی‌متر ساخته شده و گلکسی نوت ۸ هم در اندازه ۱۶۲٫۵ در ۷۴٫۸ در ۸٫۶ میلی‌متر ساخته شده است. هر دو گوشی از صفحه نمایشی بزرگ استفاده می‌کنند که نسبت تصویر آن‌ها بیشتر از استانداردهای رایج است. البته قسمت بالای صفحه نمایش آیفون ۸ به قسمتی مجهز شده که سنسور تشخیص صورت را در خودش قرار داده است.

 

هر دو گوشی به دوربین دوتایی مجهز شده‌اند که البته دوربین دوتایی آیفون ۸ باعث به وجود آمدن برامدگی در پشت گوشی شده است. این موضوع در گلکسی نوت ۸ دیده نمی‌شود و دوربین دوتایی کاملا هم سطح قاب پشتی است.

 

 

سامسونگ همچنان جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا را روی گلکسی نوت ۸ نگه‌داشته که این موضوع باعث نوت جدید کمی از آیفون ۸ ضخیم‌تر باشد. البته که نوت ۸ یک قلم هم دارد.

 

 

منبع: gsmarena

منبع متن: digikala