شرکت ال‌جی امروز جدیدترین عضو از سری V را معرفی کرد. گوشی ال‌جی V30 به عنوان پرچم‌دار جدید شرکت ال‌جی شناخته می‌شود که یکسری ويژگی‌های جدیدتر و بهتر از ال‌جی G6 دارد. جدیدترین گوشی ال‌جی همانند G6 از صفحه نمایشی بزرگ با نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می‌برد. صفحه نمایشی که Full Vision نام دارد. ال‌جی وی ۳۰ از صفحه نمایشی با دقت تصویر ۱۴۴۰ در ۲۸۸۰ پیکسل بهره می‌برد که تراکم پیکسلی ۵۶۴ppi را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این صفحه نمایش OLED است.   صفحه نمایشی که از HDR 10 پشتیبانی می‌کند و با توجه به گفته‌های ال‌جی می‌تواند کیفیتی نزدیک به تلویزیون‌های OLED را به کاربران نشان دهد.  همچنین این صفحه نمایش باعث شده که دیگر شاهد استفاده از صفحه نمایش دوم روی این گوشی نباشیم. صفحه نمایش OLED به خوبی می‌تواند نقش صفحه نمایش دوم مدل‌های قبلی را ایفا کند. ال‌جی همچنان از صفحه نمایش خمیده روی این محصول استفاده نکرده و ادعا کرده که لبه‌های خمیده در کنترل گوشی مشکل ایجاد می‌کنند.

در پشت گوشی دوربین دوتایی را مشاهده خواهید. بدنه پشتی گوشی شیشه‌ای است که با یک لایه Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که پرچم‌دار جدید ال‌جی ضد آب است و از گواهی IP68 بهره می‌برد.

از دیگر ویژگی‌های گوشی جدید ال‌جی می‌توان به قابلیت‌های صوتی آن اشاره کرد. این گوشی از Hi-Fi Quad DAC پشتیبانی می‌کند که تجربه فوق‌العاده‌ای در زمینه گوش کردن به موسیقی را به کاربران منتقل می‌کند. شرکت ال‌جی برای ساخت سیستم صوتی این گوشی با شرکت ESS Technology همکاری کرده است. بلندگوی‌های وی ۳۰ می‌توانند با استفاده از فیلترهای دیجیتالی و فراهم کردن امکان شخصی‌سازی صدای خروجی تجربه صوتی بهتر به کاربران منتقل کنند. برخی از مدل‌های V30 هم از ویژگی‌های صوتی Bang & Olufsen پشتیبانی می‌کنند. این مدل‌ها هدفون‌های Bang & Olufsen دارند.

از نظر سخت افزاری ال‌جی V30 محصولی قدرتمند است. استفاده از اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و ۴ گیگابایت رم باعث شده که اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای بسیار سریع و روان باشد. باتری این تلفن همراه هوشمند هم ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. گوشی V30 در دو مدل با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود و از کارت حافظه تا ۲ ترابایت هم پشتیبانی می‌کند.

اما دوربین این تلفن همراه هوشمند یکی از ویژگی‌های اصلی آن به حساب می‌آید. دوربین دوتایی این تلفن همراه هوشمند از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد. سنسور ۱۳ مگاپیکسلی توانایی عکاسی با زاویه باز را دارد. همچنین اندازه دیافراگم این سنسورها F/1.6 است که باعث شده کیفیت عکاسی در نور کم و فیلم‌برداری آن بسیار بالا باشد. یکی از ویژگی‌های جدید دوربین این گوشی Graphy‌ نام دارد. این امکان باعث می‌شود که کاربران بتوانند با سبک مورد علاقه‌ خودشان عکاسی کنند. کلی افکت و سبک مختلف در این حالت وجود دارد که روش‌های عکاسی جدیدی را پیش روی کاربران قرار می‌دهند.

گوشی ال‌جی V30 از دستیار صوتی گوگل اسیستنت هم پشتیبانی می‌کند و این دستیار صوتی می‌تواند ویژگی‌های نرم‌افزاری بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. تنها با گفتن پیام‌های صوتی می‌توانید عکاسی یا فیلم‌برداری کنید. دستیار صوتی گوگل هر وقت که صدایش کنید متوجه می‌شود. تکنولوژی جدیدی برای تشخیص صدا روی وی ۳۰ در نظر گرفته شده که حتی اگر صفحه نمایش گوشی خاموش باشد یا گوشی در حال پخش موسیقی باشد هم متوجه صدای کاربران می‌شود. در ادامه می‌توانید ویدیوی این گوشی را هم ببینید:


منبع متن: digikala