تلفن چیزی است که چه بخواهیم و چه نخواهیم به استفاده از آن معتاد شده‌ایم. منظورمان تنها تلفن ثابت نیست؛ داریم به ابزاری به نام تلفن در مفهوم عام آن اشاره می‌کنیم. پس موضوع بحث ما، هم موبایل‌ها‌ را در بر می‌گیرد و هم تلفن‌های ثابت خانگی. از خیلی‌ها غذایشان را بگیری دم بر نمی‌آورند؛ اما چند دقیقه‌ای را که به دلیل تمام شدن باتری موبایل ناچارند تا رسیدن به منزل صبر کنند، تحمل نمی‌کنند. ارتباط داشتن با دوستان، قوم و خویش و آشنایان در زندگی امروز ما خیلی مهم است و دیجی‌کالا با درک این اهمیت، قصد دارد برای پیشنهاد خرید این هفته یه تلفن بانمک خانگی معرفی کند. تلفن Solo Combo 15 از برند آلمانی AEG (بخوانید آ اِ گِ) از طراحی آشنای تلفن‌های قدیمی الهام گرفته و آن را با طراحی‌ مدرن و امروزی ترکیب کرده تا مناسب زمانه باشد. پیشنهاد می‌کنیم نظر بچه‌های دیجی‌کالا درباره‌ی این محصول را تا انتها بخوانید؛ نکات بامزه‌ای در آن‌ها نهفته که خواندنش خالی از لطف نیست.

bahara-sadeghizamir

بهارک صادقی‌ضمیر

AEG با تولید تلفن Solo Combo 15 قصد داشته دنیایی از خاطرات را برای ما تازه کند. تلفنی سیم‌دار با شماره‌گیرهای درشت و فشاری که دایره‌وار کنار هم قرار گرفته‌اند، حتما شما را به دهه‌های ۶۰ و ۷۰ می‌برد؛ البته من را که برد به دوران کودکی و بازی‌کردن با تلفن‌های پلاستیکی! به همراه این تلفنِ خاطره زنده‌کن، یک تلفن بی‌سیم هم ارائه می‌شود که بسیار کارراه‌انداز است؛ چراکه تا ۳۰۰ متر برد دارد و تا ۱۳ ساعت از مکالمه‌ی شما پشتیبانی می‌کند؛ پس با خیال راحت می‌توانید در هرجای خانه، بالکن یا حیاط راه بروید و هرچقدر که می‌خواهید با دوستان‌تان صحبت کنید؛ مخصوصا که ارگونومی خوب گوشی شما را خسته نخواهد کرد. برد زیاد گوشی بی‌سیم، بلندگوهای باکیفیت، باتری‌های شارژشدنی و وجود منشی تلفنی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی تلفن‌های Solo Combo است. اگر این همه امکانات را با ظاهر کلاسیک و متفاوت گوشی سیم‌دار همراه کنیم، هیچ تردیدی برای خرید این مجموعه تلفن باکیفیت باقی نمی‌ماند؛ البته برند خوب و معروف AEG هم دیگر نیازی به تعریف و تمجید ندارد.

 

ali-rahimi

علی رحیمی

اولین تجربه‌ی استفاده از تلفن برای خیلی‌هامون با گوشی‌های بزرگ، سنگین و ساده‌ی قدیمی شکل گرفته. اون وقتا که همه‌جا تلفن نبود، شماره گرفتن با شماره‌گیرهای گرد این تلفن‌ها ما رو به یه دنیای دیگه می‌بُرد. حس لمس شماره‌های این تلفن‌های قدیمی، انتظار کوتاه و شیرین برای چرخیدن شماره‌گیر تا نوبت به عدد بعدی برسه و خیلی چیزای دیگه رو امروز به همون شکل نداریم؛ ولی با خرید تلفن AEG Solo Combo 15 می‌تونیم تا حد زیادی خاطره‌بازی کنیم. طراحی این تلفن مشکی‌رنگ ترکیبی از تلفن‌های کلاسیک و دیجیتالی امروزیه. تو این تلفن خبری از گوشی سنگین و بزرگ نیست؛ درعوض یک گوشی ارگونومیک و ظریف رو در اختیار داریم که می‌تونیم باهاش مکالمه‌های طولانی و بدون نویز داشته باشیم. روی Solo Combo 15 اعداد ۱ تا ۹ به سبک قدیم دور هم جمع شدن و کلیدهای * و # هم به اون‌ها اضافه شدن تا Solo Combo 15 رو با سیستم امروزی هماهنگ کنن. با وجود گوشی بی‌سیمی که در کنار این تلفن در اختیار دارید، وسط مکالمه می‌تونید تو خونه یا محل کارتون قدم بزنید یا به کارهای ریزتون برسید. گوشی بی‌سیم از باتری‌های قلمی قابل‌شارژ تغذیه می‌کنه؛ همین ویژگی به‌علاوه‌ی قیمت نه‌چندان بالای این تلفن، خرید اون رو برامون منطقی‌تر می‌کنه. راستی یادم رفت بگم: Solo Combo 15 منشی تلفنی هم داره!

 

behzad-pezashki

بهزاد پزشکی

خرید تلفن ثابت اگرچه آسان به نظر می‌آید، کار بسیار سختی است. گاهی واقعا می‌مانیم چه تلفنی باید بخریم؛ دلیل‌اش این است که تلفن‌ها در اشکال و انواع مختلفی عرضه می‌شوند. شاید مشکل‌ترین مرحله‌ در انتخاب یک تلفن، جمع‌بندی بر سر بی‌‌سیم یا باسیم بودن باشد. احتمالا همه دوست دارند تلفنی بی‌سیم داشته باشند؛ اما گاهی اوقات کاربران می‌خواهند در محلی ثابت مانند میز کار تلفن داشته باشند. در این شرایط، بی‌سیم بودن مزیت که محسوب نمی‌شود هیچ، شاید عیب هم به حساب بیاید؛ زیرا تلفن‌های بی‌سیم باید شارژ شوند و در محیط اداری، چنین کاری امکان‌پذیر نیست. کاری به قابلیت‌های متنوع تلفن مانند منشی تلفنی ندارم؛ برای من وجود گوشی بی‌سیم و باسیم در یک بسته با قیمتی مناسب واقعا جذاب است. تلفن بی‌سیم Solo Combo 15 از فرکانس ۱٫۹ گیگاهرتز استفاده می‌کند که آن را در نسل جدید تلفن‌ها قرار می‌دهد؛ ازاین‌رو تداخلی با دستگاه‌های بی‌سیم دیگر مانند مودم‌های وایرلس ندارد. یک انتخاب ایده‌آل در بسته‌‌ای کامل.

 

roya-alayian

رویا علائیان

تا ۱۵-۲۰ سال پیش داشتن تلفن تو خونه‌ها کمتر مد بود و تا جایی که من می‌دونم از بین هر ۵ تا خونواده نهایتا یکی دوتاشون تو خونه تلفن داشتن. خب طبیعی ما هم که جزو خونواده‌های معمولی جامعه حساب می‌شدیم تو خونمون تلفن نداشتیم. واسه همین هم مجبور بودیم از تلفن همگانی سر خیابون استفاده کنیم و بعضی وقتا هم برای زنگ‌های اضطراری‌ با تلفن خونه‌ی همسایه بالایی زنگ می‌زدیم. راستش من اون وقتا فقط ۵-۶ سالم بود؛ واسه همین هم لمس کردن و فشار دادن شماره‌هایی که روی تلفن خونه‌ی همسایه‌مون می‌دیدم، حسابی واسم هیجان‌ داشت. آخه تلفن خونه‌ی اونا دقیقا شبیه تلفن آ اِ گ Solo Combo 15  بود. اون وقتا هیچ‌کس تلفن بی‌سیم نداشت، پس مطمئنم می‌دونید منظورم تلفن سیمی این مدله. راستش من که با دیدن این تلفن کلی از خاطرات شیرین بچگیم زنده شد و شک ندارم که تو اولین فرصت یکی ازش می‌خرم. حالا هم می‌خوام پیشنهاد بدم اگه شما هم مثل من با دیدن این تلفن ذوق‌زده شدید و یاد خونه‌ی قدیمی مامان‌بزرگ بابا‌بزرگ‌هاتون افتادید، تا دیر نشده دست‌به‌کار بشید و همین حالا یکی از اون رو سفارش بدید.

 

arash-kheirkhah

آرش خیرخواه

همیشه یادآوری خاطرات خوب قدیمی، یه حس شیرین و جالب داره. بد نیست تو روزگاری که تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده و هرروز یک شگفتی تازه ارایه می‌ده، به یاد زمانی بیفتیم که شاهد همچین پیشرفت‌های نبودیم و از کوچک‌ترین تغییرها هم خوشحال می‌شدیم. به نظرم اولین ویژگی Solo Combo 15 طراحی ظاهری شیک و کلاسیک اونه که سبک تلفن‌های قدیمی رو تداعی می‌کنه و نظر تمام کسایی که به وسایل قدیمی علاقه دارن رو به خودش جلب می‌کنه. ویژگی دوم این محصول، وجود یک گوشی بی‌سیم و یک گوشی باسیمه. این ویژگی به شما این امکان رو میده که گوشی بی‌سیم رو مثلا توی سالن پذیرایی بگذارید و گوشی باسیم را تو آشپزخانه یا اتاق‌خواب تا دیگه نیازی نباشه که همه‌جا تلفن بی‌سیم را همراه داشته باشید و هردفعه اون رو از جاهای مختلف خونه یا محل کار پیدا کنید. ویژگی سوم، دو گوشی بودن این محصول این است که می‌تونید بین گوشی بی‌سیم و پایه‌ی اون ارتباط برقرار کنید. مثلا وقتی برای تنظیم آنتن به پشت‌بام می‌رید، دیگه نیاز نیست با موبایل تلفن منزل یا موبایل یکی از افراد خانواده رو بگیرید؛ فقط کافیه گوشی بی‌سیم رو همراه داشته باشید و با اون یکی که تو خونه است، ارتباط برقرار کنید. AEG Solo Combo 15 یک گوشی شیک، سبک و متفاوته که امکانات خوبی داره و به نسبت قیمت‌اش، واقعا ارزش خرید داره.

 

Fahimeh-Tafreshi

فهیمه تفرشی

خوبِ خوب در خاطرم هست که زمانی برای زنگ زدن به دوست و فامیل و آشنا گوشی تلفن نسبتا سنگین را بر می‌داشتیم. با انگشت اشاره رقم‌ها رو دانه‌دانه تا مقصدشان می‌بردیم، بعد ول می‌کردیم و با یک صدای خوشگلی می‌چرخیدند و به جایشان بر می‌گشتند. سیم فنری کلفتش که در هوا ملق می‌زد را هنگام حرف زدن دور دستمان می‌چرخاندیم.  تقریبا یک جور سرگرمی بود و اعداد و ارقام بدجور سرکارمان می‌گذاشتند. حالا که دیگر این تلفن‌ها به تاریخ پیوسته‌اند، تلفن Solo Combo 15 آدم را پرت می‌کند به دوران تلفن‌های دوست‌داشتنی؛ آن روزها که حتی دوست نداشتند شماره کسی که تماس می‌گیرد را به ما نشان دهند. چینش دکمه‌ها دقیقا مثل تلفن‌های قدیمی گرد است و با نظم و ترتیب یک جا نشسته‌اند. اما دیگر نیاز نیست دو ساعت برای چرخیدن هر کدام صبر کنیم و فشار دادن دکمه کافی است. تلفن بی‌سیم  Solo Combo 15 سنت و مدرنیته را تلفیق کرده است و در کنار ظاهر شیک، براق و جذابش تمام امکاناتی را که امروزه از یک تلفن انتظار می‌رود در خود دارد.

 

 

 

 

منبع متن: digikala