گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد برنامه‌های اپل برای بهار سال آینده مطرح شده است. از بین این موارد، می‌توانیم به به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، احتمال عرضه‌ی «ایرپاور» (AirPower) و رونمایی از گجت‌های جدید اشاره کنیم. در ادامه به‌صورت مختصر و مفید به این گمانه‌زنی‌ها در مورد برنامه های آینده اپل و احتمال تحقق آن‌ها می‌پردازیم.

ویژگی‌های جدید در iOS 11.3

iOS 11.3 که قرار است نسخه‌ی نهایی آن در بهار سال آینده منتشر شود، ویژگی‌های جدید زیادی را به ارمغان می‌آورد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ابزاری برای بررسی سلامت باتری؛ کاربران با استفاده از این ابزار می‌توانند از وضعیت باتری خود خبردار شوند.
  • بهبود محسوس در ARKit؛ از بین ویژگی‌های نسخه‌ی جدید ARKit می‌توانیم به تشخیص سطوح عمودی و تشخیص موقعیت تصاویر دوبعدی (مانند علائم و پوسترها) اشاره کنیم.
  • قرارگیری iMessages در آی‌کلاود
  • «بیزینس چت» (Business Chat)؛ مشتری‌ها و کسب‌وکارها برای ارتباط با یکدیگر می‌توانند از این ویژگی بهره ببرند.
  • انیموجی‌های جدید
  • پشتیبانی از AML (مکان‌یابی پیشرفته‌ی موبایل)

تماشای موزیک ویدیو در سرویس اپل موزیک

به گفته‌ی اپل، اپل موزیک به‌زودی از موزیک ویدیوها پشتیبانی خواهد کرد. این ویژگی جدید می‌تواند باعث توجه بیشتر نسبت به مشخصه‌های اجتماعی این سرویس شود و شاید هم قدم اول در راستای بهبودهای گسترده‌ی اپل موزیک باشد. اپل می‌گوید که در حین پخش این موزیک ویدیوها تبلیغی پخش نمی‌شود و همچنین از بین این موزیک ویدیوها می‌توان پلی‌لیست‌های مختلفی را ایجاد کرد.

ارائه‌ی ایرپاور

برنامه 2018 اپل

اپل در مراسم رونمایی از آیفون ۱۰، پد شارژ بی‌سیم ایرپاور را هم معرفی کرد. این پد شارژ می‌تواند تا حداکثر ۳ گجت را به‌صورت همزمان شارژ کند. اپل در زمان معرفی ایرپاور اعلام کرد که این محصول هنوز آماده‌ی ارائه نیست. حالا بنا به گزارش‌های غیررسمی، به نظر می‌رسد که این پد شارژ بی‌سیم در ماه مارس عرضه می‌شود.

نسخه‌ی جدید AirPlay

در اولین نسخه‌های بتای iOS 11.3 شاهد «ایرپلی» (AirPlay) ۲ بودیم، اما در آخرین نسخه‌ی بتا iOS 11.3، این مشخصه حذف شده است. البته این احتمال هم وجود دارد که اپل به‌قصد اعمال تغییراتی در آن، این ویژگی را موقتا از نسخه‌ی بتای iOS حذف کرده است. برای همین ارائه‌ی آن در آینده‌ی نزدیک چندان دور از ذهن نیست.

احتمال ارائه‌ی آیفون جدید

اپل 2018

یکی دیگر از گجت‌هایی که در مورد آن گمانه‌زنی‌های زیادی صورت گرفته، نسخه‌ی جدید آیفون SE است. گویا این گوشی ۴.۲ اینچی از تراشه‌ی A10 بهره می‌برد. البته هنوز همه‌چیز در حد بحث و گمان است و در این زمینه خبر چندان موثقی منتشر نشده. در برخی از شایعات هم به ارائه‌ی این گوشی در کنفرانس WWDC در ماه ژوئن اشاره شده است.

ارائه‌ی مدل‌های جدید آیپد پرو

چندی پیش خبردار شدیم که اپل دو مدل جدید از آیپد پرو را در «کمیسیون اقتصادی اوراسیا» (Eurasian Economic Commission) ثبت کرده است. در مورد این تبلت‌ها اطلاعات چندانی نداریم اما بر اساس برخی از شایعات، می‌توانیم انتظار بهره‌گیری از فیس آی‌دی و سری تراشه‌های A11X را داشته باشیم.

قلم اپل

اخیرا شایعاتی مطرح شده که اپل در حال کار بر یک نوع قلم جدید است؛ چنین قلمی به کاربران اجازه می‌دهد که روی هر سطحی و حتی روی هوا بنویسند و بکشند و سپس نتیجه‌ی آن را بر آیپد یا آیفون خود مشاهده کنند. اپل به‌تازگی پتنت این تکنولوژی را ثبت کرده و به همین خاطر چندان نمی‌توان با قاطعیت در مورد آن نظر داد.

منبع: Computer World

مطلب اپل برای سال آینده چه برنامه‌هایی در سر دارد؟ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala