در نمایشگاه MWC 2018 بسیاری از شرکت‌ها نسبتا دست خالی آمده بودند. به‌عنوان مثال هوآوی از گوشی پرچم‌دار جدیدی رونمایی نکرد، ال‌جی گوشی قدیمی‌اش را با کمی تغییر دوباره عرضه کرد و در نهایت موتورولا و اچ‌تی‌سی هم هیچ گوشی جدیدی را معرفی نکردند. در نمایشگاه‌های MWC معمولا هر ساله گوشی‌های پرچم‌دار متعددی معرفی می‌شوند، اما امسال این‌گونه نبود.

اما این نمایشگاه هم چندان خسته‌کننده نبود و خوشبختانه شاهد ارائه‌ی محصولات هیجان‌انگیزی بودیم. نوکیا بار دیگر سری به آرشیو خود زد و یکی دیگر از گوشی‌های کلاسیک خود را احیا کرد. شرکای سخت‌افزاری گوگل اولین گجت‌های مجهز به اندروید گو را معرفی کردند و در سرتاسر نمایشگاه کلیدواژه‌های اینترنت ۵G و هوش مصنوعی به کرات شنیده می‌شد. در ادامه نگاهی به بهترین‌ها و بدترین‌های نمایشگاه MWC 2018 می‌اندازیم.

بهترین‌ها

مرگ حاشیه‌های نمایشگرها

بیشتر شرکت‌ها نامی برای نمایشگرهای کم‌حاشیه‌ی خود گذاشته‌اند و همین نام‌ها شاهدی برای این ادعا هستند که گوشی‌های مدرن سال ۲۰۱۸ اول از همه از طریق حاشیه‌های کم نمایشگرهایشان شناسایی می‌شوند.

زمان نمایشگاه mwc 2018

این یک پیشرفت جذاب محسوب می‌شود و به کمپانی‌هایی مانند ایسوس اجازه می‌دهد که گوشی ۶.۲ اینچی خود را در بدنه‌ای کوچک‌تر از گوشی ۵.۵ اینچی خود جای دهد. برای تاثیر این پیشرفت کافی است که زن‌فون ۴ را با زن‌فون ۵ مقایسه کنیم. در سال گذشته شرکت‌هایی مانند سامسونگ و ال‌جی به کاهش حاشیه‌های نمایشگرهای خود روی آوردند و به همین خاطر تا حد زیادی به چشم آمدند؛ اما حالا دیگر این نوع طراحی عادی محسوب می‌شود.

گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس

خیلی از کاربران انتظار تغییرات محسوس‌تری در این گوشی‌ها داشتند، اما با وجود همین تغییرات اندک، می‌توان مقام بهترین گوشی‌های MWC امسال را به این دو گوشی اعطا کرد.

زمان برگزاری نمایشگاه mwc 2018

به لطف بهره‌گیری از دوربین‌های مجهز به دیافراگم متغیر، بهتر شدن جایگاه حسگر اثر انگشت و بهره‌گیری از جدیدترین و قدرتمندترین تراشه‌ها، سامسونگ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس دو گجت شگفت‌انگیز محسوب می‌شوند که تا انتهای سال می‌توانند در بین گوشی‌های اندرویدی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. شباهت آن‌ها به گلکسی اس ۸ هم بیشتر از اینکه نقطه‌ی ضعف باشد، یک نقطه‌ی قوت است؛ گلکسی اس ۸ یکی از زیباترین گوشی‌های سال گذشته بود و طراحی آن هم همچنان جذاب و نوآورانه محسوب می‌شود.

نوکیا ۸۱۱۰

گجت‌های نوستالژیک همواره طرفداران خاص خودشان را دارند. HMD Global، شرکت مالک برند نوکیا، به نظر می‌رسد که علاقه‌ی وافری به این گوشی‌های نوستالژیک دارد و هرچندوقت یک بار یکی از گوشی‌های قدیمی و خاطره‌انگیز این شرکت را احیا می‌کند.

تاریخ نمایشگاه mwc 2018

قیمت این گوشی کمتر از ۱۰۰ دلار است و با وجود ظاهر قدیمی‌اش، امکانات پیشرفته‌ای را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. این گوشی از LTE، گوگل اسیستنت و گوگل مپس، اپلیکیشن‌هایش توییتر و فیس‌بوک، بازی مار (که جزء جدایی‌ناپذیر گوشی‌های نوکیا است) بهره می‌برد و بنا به قول نوکیا، باتری این گوشی در حالت استندبای در حدود ۲۵ روز دوام می‌آورد.

کروم‌بوک‌های لنوو

در نمایشگاه MWC معمولا لپ‌تاپ‌های چندان جالب توجهی معرفی نمی‌شود، اما کروم‌بوک‌های لنوو که برای مصارف آموزشی ساخته شده‌اند، توجهات زیادی را جلب کردند. هرکدام از این کروم‌بوک‌ها تا حد زیادی در برابر ضربه و ریختن مایعات بر آن‌ها مقاوم هستند و دو مدل بالاتر آن‌ها هم از قابلیت‌های یادداشت‌برداری بهره می‌برند.

زمان برگزاری نمایشگاه mwc 2017

یکی از این مدل‌ها از قلم عادی برای نوشتن یادداشت بر نمایشگر پشتیبانی می‌کند و یکی دیگر هم از قلم استایلوس بهره می‌برد. گران‌ترین آن‌ها ۳۴۹ دلار قیمت دارد و در نهایت هم باید به شباهت زیاد این کروم‌بوک‌ها به لپ‌تاپ‌های Eee قدیمی ایسوس اشاره کنیم.

گوشی مفهومی ویوو ایپکس

«ویوو» (Vivo) در نمایشگاه CES 2018 با عرضه‌ی اولین گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر، سر و صدای زیادی به راه انداخت. این شرکت در نمایشگاه MWC امسال هم با معرفی یک گوشی مفهومی، توجهات زیادی را جلب کرد. در گوشی مفهومی «ایپکس» شاهد کاهش بی‌سابقه‌ی حاشیه‌های نمایشگر هستیم؛ اقدامی که با تبدیل نمایشگر به اسپیکر امکان‌پذیر شده است.

دانلود نمایشگاه mwc 2017

ویوو همچنین دوربین سلفی را هم در قسمت فوقانی این گوشی تعبیه کرده که در مواقع لزوم مانند یک پریسکوپ از بدنه بیرون می‌آید. در بین این همه گوشی تکراری، معرفی چنین طرح نوآورانه‌ای یک اتفاق بسیار مهم محسوب می‌شود.

بدترین‌ها

مقلدهای بریدگی آیفون ۱۰

جنبه‌ی نه‌چندان خوشایند کاهش حاشیه‌ها، این است که کمپانی‌ها برای طراحی نمایشگرهای خود دست به اقدامات عجیب و غریبی می‌زنند. در نمایشگاه MWC 2018، تعداد بسیار زیادی از سازندگان نوآوری به خرج ندادند و به کپی‌برداری از بریدگی آیفون ۱۰ روی آوردند.

کنگره جهانی موبایل بارسلونا 2018

چنین کپی‌برداری‌هایی چندان خوشایند نیست و شاخص‌ترین آن‌ها در نمایشگاه MWC امسال گوشی جدید ایسوس بود. شرکت ایسوس مشکلی با این قضیه ندارد و گفته که کاهش حاشیه‌های نمایشگر منجر به چنین طراحی‌هایی می‌شود. اما مساله اینجاست که اپل چنین بریدگی‌ای را عمدتا برای تعبیه‌ی فیس آی‌دی اتخاذ کرده، اما بسیاری از شرکت‌های اندرویدی کاری به این قضیه ندارند و فقط به کپی‌برداری ظاهری بسنده کرده‌اند. به همین خاطر گوشی ایسوس زن‌فون ۵ را می‌توان به‌عنوان نماینده‌ی جنبه‌های خوب و بد کاهش حاشیه‌های نمایشگر در نظر گرفت.

کمیابی روزافزون جک هدفون

شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌ها، جک هدفون را به‌عنوان یک قطعه‌ی سخت‌افزاری قدیمی می‌بینند. با این وجود، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری همچنان در گوشی‌های اقتصادی تعبیه می‌شود (در کنار پورت قدیمی میکرو USB) و کمپانی‌هایی مانند سامسونگ و ال‌جی هم همچنان به استفاده از آن ادامه می‌دهند.

MWC

امسال، گوشی‌های پرچم‌دار دو شرکت سونی و نوکیا فاقد جک هدفون بودند. چنین فناوری‌هایی حساب زیادی روی فناوری بلوتوث باز کرده‌اند و به نظر آن‌ها این فناوری جایگزین خوبی برای مشخصه‌ی ساده، راحت و زمانی همه‌گیر جک هدفون است.

AR Emoji سامسونگ

فناوری AR Emoji سامسونگ در نگاه اول چندان ظاهر جالبی ندارد. سامسونگ برای رقابت با اپل و انیموجی این شرکت،AR Emoji را معرفی کرده است.

کنگره جهانی موبایل بارسلونا 2017

از لحاظ فنی، اجرایی کردن این مشخصه یک اقدام تحسین‌برانگیز محسوب می‌شود، به‌خصوص باید به این نکته توجه کنید که این انیمیشین‌ها تنها با استفاده از دوربین سلفی ایجاد می‌شوند و سنسورهای اضافی در این امیر دخیل نیستند. اما در عمل، این مشخصه موجودات عجیب‌الخلقه‌ای با حالت‌های صورت نه‌چندان طبیعی خلق می‌کند.

ال‌جی V30S ThinQ

در بسیاری از صنایع، سازندگان با اعمال برخی از تغییرات بر محصولات موجود، محصول مذکور را تحت عنوان یک نام جدید عرضه می‌کنند. اما از آنجایی که پیشرفت تکنولوژی در صنعت گوشی‌ها سرعت بسیار زیادی دارد، چنین اقدامی چندان منطقی محسوب نمی‌شود.

MWC 2018

با این حال، ال‌جی با عرضه‌ی گوشی V30S ThinQ که نسخه‌ی کمی تغییریافته‌ی V30 است، نشان داد که چندان به این گزاره اعتقادی ندارد. نسخه‌ی جدید V30 به غیر از افزایش در حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی، تفاوت چندانی با مدل قدیمی خود ندارد. تنها مشخصه‌های قابل توجه V30S، که چندان هم زیاد نیستند، نرم‌افزاری محسوب می‌شود و قرار است از طریق یک به‌روزرسانی به V30 افزوده شوند. بنابراین ال‌جی در MWC 2018 صرفا از یک پلتفرم برای مشخصه‌های جدید نرم‌افزاری رونمایی کرده است.

منبع: theverge

مطلب بهترین‌ها و بدترین‌های نمایشگاه MWC 2018 برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala