تا مدتی قبل از مدل جدید ویوو نکس تحت عنوان ویوو نکس ۲ یاد می‌شد ولی حالا این گوشی به عنوان «نسخه دو نمایشگره ویوو نکس» (NEX Dual Display Edition) معرفی شده است. مهم‌ترین مشخصه این گوشی، بهره‌گیری آن از دو نمایشگر است اما به غیر از این موضوع، نباید مشخصات سخت‌افزاری آن را از قلم بیندازیم.

اندازه نمایشگر اصلی ۶.۳۹ اینچ است و از حاشیه‌های بسیار اندکی بهره می‌برد. فناوری آن از نوع سوپور AMOLED است و از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ بهره می‌برد. به گفته‌ی شرکت ویوو، نسبت این نمایشگر به بدنه، ۹۱.۶۳ درصد است. نمایشگر موجود در پنل پشتی هم مجهز به فناوری سوپر AMOLED است اما با داشتن اندازه ۵.۴۹ اینچی، تا حد زیادی کوچک‌تر از صفحه‌نمایش اصلی است. در ضمن نباید رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ و نسبت تصویر ۱۶:۹ آن را از قلم بیندازیم.

ویوو نکس

در داخل این بدنه، تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۴۵ تعبیه شده و در کنار آن ۱۰ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی غیرقابل افزایش قرار دارد.

از لحاظ دوربین، هیچ دوربین سلفی وجود ندارد اما در پنل پشتی شاهد دوربین سه‌گانه هستیم. دوربین اصلی مجهز به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است که از لرزش‌گیر اپتیکال و دیافراگم f/1.79 بهره می‌برد. دومین دوربین مجهز به سنسور ۲ مگاپیکسلی و دیافراگم F/1.8 است و عمدتا برای تشخیص عمق مورد استفاده قرار می‌گیرد. سومین سنسور از نوع ToF است و کاربرد آن در زمینه‌ی تشخیص فاصله و تشخیص چهره خواهد بود. در ضمن باید خاطرنشان کنیم نمایشگر اصلی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هم بهره می‌برد.

ویوو نکس

به گفته‌ی ویوو، دوربین این گوشی از قابلیت‌های نرم‌افزاری زیادی بهره می‌برد و در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. انرژی مدل جدید ویوو نکس را یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند و از شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض از اندروید پای با رابط کاربری Funtouch OS 4.5 بهره می‌برد.

پیشفروش این گوشی در چین آغاز شده و در تاریخ ۲۹ دسامبر هم روانه‌ی بازار می‌شود. طبق اعلام ویوو، پیشفروش آن برای بازارهای خارج از چین هم به زودی آغاز خواهد شد. برای خرید این گوشی، باید ۴۹۹۸ ین (معادل ۷۲۰ دلار) بپردازید.

منبع: GSM Arena

The post مدل جدید ویوو نکس با دو نمایشگر معرفی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala