همانطور که احتمالا می‌دانید، مدیر مالی هواوی ، «منگ وانژو»، مدتی قبل به‌درخواست وزارت دادگستری آمریکا در فرودگاه ونکوور دستگیر شد. اتهام که برای او مطرح شده، دور زدن تحریم‌های ایران از طریق دروغ گفتن به بانک‌ها و انجام معاملات تجاری با ایران است.

ساعاتی قبل، به گزارش CNN، خانم ونژو با پرداخت وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری به‌صورت موقت از بازداشت خارج شده است. او پذیرفته که پاسپورت خود را در اختیار مقامات قرار دهد و هزینه‌ی نیروهای امنیتی اطراف خانه خود در ونکوور را پرداخت کند. او همچنین قرار است دستبند مجهز به تراشه GPS را بر دست خود ببندد تا نیروهای امنیتی بتوانند در همه حالت او را زیر نظر داشته باشند. در ضمن هر روز از ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح باید از خانه خود خارج نشود.

وکیل خانم «وانژو» گفته که او هیچ قصدی برای فرار ندارد.

وکیل خانم «وانژو» گفته که او هیچ قصدی برای فرار ندارد زیرا انجام چنین کاری منجر به تحقیر خود او، خانواده‌اش، هواوی و دولت چین خواهد شد. آقای ترامپ هم در این رابطه گفته که شاید در این پرونده دخالت کند تا بتواند قرارداد تجاری خوبی را با کشور چین منعقد کند.

در ماه‌های اخیر، جنگ تجاری چین و آمریکا شدیدتر از گذشته شده و این کار، آتش این درگیری را شعله‌ورتر کرده است. در همین زمینه، باید خاطرنشان کنیم که دولت آمریکا استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی را ممنوع اعلام کرد و از هم‌پیمانان خود خواسته چنین کاری را انجام دهند. درخواستی که فعلا با جواب مثبت کشورهایی مانند ژاپن، نیوزیلند و استرالیا روبرو شده است.

منبع: GSM Arena

The post مدیر مالی هواوی با وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری آزاد شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala