چند هفته قبل، شرکت تراشه‌سازی مدیاتک با معرفی مودم M70 وارد رقابت اینترنت ۵G شد و این مودم قرار است توسط TSMC ساخته و سال آینده عرضه شود. ساعاتی قبل، مدیاتک از تراشه میان‌رده هلیو P90 رونمایی کرد. به گزارش Android Central، این تراشه از پردازنده ۸ هسته‌ای بهره می‌برد که دو تا از آن‌ها از نوع Cortex-A75 هستند و در سرعت ۲.۲ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند؛ به همین خاطر این هسته‌ها برای کارهای سنگین به کار گرفته می‌شود.۶ هسته باقی مانده از نوع Cortex-A55 هستند و از سرعت ۲ گیگاهرتز بهره می‌برند.

این تراشه بر اساس معماری ۱۲ نانومتری ساخته شده و مجهز به پردازنده گرافیکی PowerVR GM 9446 است که در مقایسه با هلیو P90 حدود ۵۰ درصد عملکرد بهتری دارد. اما مهم‌ترین مشخصه این تراشه، ارائه قابلیت‌های مربوط به هوش مصنوعی در گوشی‌های میان‌رده است. در این تراشه واحد پردازش هوش مصنوعی چند هسته‌ای وجود دارد که در مقایسه با قابلیت‌های هوش مصنوعی P60 و P70، حدود ۴ برابر توان بیشتری دارد. این واحد مخصوص به گوشی‌های میان‌رده کمک می‌کند که عکس‌های باکیفیت‌تری را ثبت کنند.

هلیو P90

تراشه هلیو P90 از دوربین واحد ۴۸ مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه ۲۴+۱۶ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. همچنین در رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل، می‌تواند ویدیوهای اسلومشون با سرعت ۴۸۰ فریم بر ثانیه را ارائه دهد و با جستجوی تصویری گوگل لنز هم سازگار است. اولین گوشی‌های مبتنی بر این تراشه، در نیمه اول سال آینده روانه‌ی بازار خواهند شد. اگرچه کوالکام این روزها مشغول نبرد حقوقی با اپل است، اما مطمئنا مدیاتک به این راحتی‌ها نمی‌تواند سهم بازار تراشه‌های میان‌رده کوالکام را از آن خود کند.

منبع: Phone Arena

The post مدیاتک از تراشه میان‌رده هلیو P90 رونمایی کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala