اگرچه بخش موبایل هواوی در سال ۲۰۱۸ وضعیت بسیار خوبی داشته، اما روی هم رفته کلیت کمپانی سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته است. دولت‌های مختلف به بهانه نگرانی‌های امنیتی تجهیزات این شرکت را تحریم کرده‌اند و مدتی قبل مدیر مالی ارشد این شرکت در ونکوور کانادا دستگیر شد. اما طبق گزارش بلومبرگ، هواوی به این راحتی‌ها پا پس نمی‌کشد و برنامه‌های زیادی برای آینده‌ی خود دارد.

در مقر اصلی این شرکت در شهر شنژن، گفته می‌شود یک آزمایشگاه مخفی وجود دارد که از آن تحت عنوان «کاخ سفید» یاد می‌شود. در این بخش، تعداد زیادی از مهندسین و متخصصان، سخت مشغول توسعه‌ی فناوری‌هایی هستند که می‌توانند آینده‌ی تکنولوژی را رقم بزنند. فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، پردازش ابری و خودکفایی کامل در زمینه‌ی تراشه‌ها تا هواوی دیگر نیازی به همکاری با شرکت‌های آمریکایی نداشته باشد.

به‌نظر می‌رسد هدف نهایی دولت چین و شرکت هواوی‌ قطع کامل وابستگی به آمریکا است.

همچنین هواوی‌ از جانب دولت چین هم تحت فشار است که راه‌حل‌های جدیدی را برای موضوع‌های مختلف مطرح کند. در یکی از بخش‌های این آزمایش مخفی، کارکنان آن انواع و اقسام سناریوهای مربوط به وضعیت فعلی و آینده را که می‌توان از فناوری‌های این شرکت استفاده کرد، مورد بررسی قرار می‌دهند.

در حال حاضر، شرکت‌های فعال در زمینه‌ی پردازش ابری و اینترنت اشیاء قطعات زیادی را از هواوی خریداری می‌کنند و گفته می‌شود این بخش از هواوی در پایان سال ۲۰۱۸ درآمد ۱۰ میلیارد دلاری برای این شرکت به ارمغان می‌آورد. اگرچه این درآمد برای این کمپانی چندان زیاد نیست، ولی در سال‌های آینده به بخش مهمی از این شرکت بدل می‌شود.

به‌نظر می‌رسد هدف نهایی دولت چین و شرکت هواوی این است که بدون هیچگونه وابستگی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به آمریکا، بتوانند کارهای موردنظر خود را انجام دهند. با این حال، با توجه به افزایش نگرانی‌های امنیتی، هواوی برای نگه داشتن مشتریان خود کار سختی در پیش دارد.

منبع: Phone Arena

The post یک آزمایشگاه مخفی در مقر اصلی هواوی وجود دارد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala