در شرایطی که هنوز منتظر هستیم تا بالاخره اندروید پای با رابط کاربری One UI برای گوشی‌های سامسونگ عرضه شود، این غول تکنولوژی کره‌ای، یک تیزر ویدیویی برای معرفی One UI منتشر کرده است. این تیزر ویدیویی اولین بار در مراسم توسعه دهندگان سامسونگ که چندی پیش برگزار شد، پخش شده بود اما تا به امروز منتشر نشده بود.

این ویدیو به خودی خود جذابیت زیادی دارد و اصول طراحی که در این نسخه از رابط کاربری سامسونگ برای اندروید در نظر گرفته شده است را به خوبی نشان می‌دهد. سامسونگ سعی کرده در این رابط کاربری، تمرکز خود را روی ظاهری مینیمال بگذارد و در عین حال در این رابط کاربری به محتوای در حال نمایش و همچنین کار کردن با One UI با یک دست، اهمیت زیادی داده شده است.

درواقع سامسونگ در One UI، خمیدگی چهار گوشه نمایشگر را تقریبا به تمام المان‌های رابط کاربری افزوده است. از فونت جدید که خمیدگی بیشتری در نقاط تیز دارد بگیرید تا کارت‌های مختلف که اطلاعات روی آن نمایش داده می‌شوند؛ تقریبا در تمام قسمت‌های One UI شاهد خمیدگی‌های جسورانه هستیم که با گوشه‌های نمایشگر، همخوانی دارد.

برای کار کردن با یک دست، تقریبا تب‌ها از بالای اپلیکیشن‌ها به قسمت پایینی منتقل شده‌اند. همچنین تقریبا تمام اپلیکیشن‌های سیستمی مثل اپلیکیشن Settings، اکنون تا وسط نمایشگر به سمت پایین می‌شوند تا حتی اولین دکمه در این اپلیکیشن نیز به سادگی در دسترس کاربران باشد.

ویژگی جذاب دیگری که در One UI شاهد آن هستیم، اضافه شدن ویژگی Night Mode است. به کمک این ویژگی، تمام اپلیکیشن‌های سیستمی، به رنگ مشکی در می‌آیند که هم باعث می‌شود چشمان کاربر در محیط‌های کم نور اذیت نشود و هم روی مصرف باتری تاثیر مثبت می‌گذارد.

رابط کاربری One UI قرار است در ابتدا برای گوشی‌های گلکسی نوت۹ و دو گوشی گلکسی اس۹ و اس۹ پلاس عرضه شود. این بروزرسانی احتمالا در مقطعی در ماه ژانویه عرضه خواهد شد که این یعنی زمان زیادی تا عرضه آن باقی نمانده است. پرچمداران سال گذشته سامسونگ یعنی گلکسی نوت۸ و گلکسی اس۸ و اس۸ پلاس نیز این بروزرسانی را دریافت خواهند کرد اما زمان عرضه آن برای این سه گوشی هنوز مشخص نیست. شما درباره One UI چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

The post سامسونگ اولین تیزر از رابط کاربری One UI را منتشر کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala