این روز‌ها سر هواوی از همیشه شلوغ‌تر است. این شرکت در عین حالی که قرار است به زودی گوشی نووا ۴ با نمایشگر حفره‌دار را معرفی کند، می‌خواهد تکنولوژی شارژر ۲۰ واتی خود را هم ثبت و عرضه کند. همچنین گوشی ویو ۲۰ که توسط برند زیر مجموعه این شرکت یعنی آنر، ساخته می‌شود نیز به اندازه کافی باری روی دوش هواوی انداخته است. در همین حین، این شرکت سخت در تلاش است تا پرچمدار جدید خانواده P را هم آماده کند که گویا با نام P30 Pro عرضه خواهد شد.

اگرچه هر دو گوشی نووا ۴ و آنر ویو ۲۰ قرار است نمایشگرهای حفره دار داشته باشند و به نوعی مدرن‌تر به حساب می‌آیند، اما هواوی ترجیح داده از ناچ یا بریدگی در گوشی پرچمدار P30 Pro استفاده کند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، دو محافظ نمایشگر برای گوشی Huawei P30 Pro لو رفته که هر دوی آن‌ها، قرار گیری دوربین سلفی درون یک ناچ کوچک در بالای نمایشگر این گوشی را تایید می‌کنند.

همچنین در حاشیه بالایی این محافظ نمایشگر، شاهد بریدگی‌هایی درون محافظ صفحه هستیم که نشان از خروجی برای سنسورهای مربوط به بالای نمایشگر دارند. منبعی که این تصویر را منتشر کرده و درواقع سازنده این محافظ نمایشگر است، پیش‌تر محافظ نمایشگر گوشی‌های گلکسی اس۱۰ را هم منتشر کرده بود که با شایعاتی که از آن گوشی‌ها شنیده بودیم، مطابقت داشت.

استفاده از بریدگی یا ناچ‌های این شکلی، ایده جدیدی برای گوشی هواوی پی۳۰ پرو به حساب نمی‌آید. حتی خود شرکت هواوی نیز اخیرا در گوشی میت ۲۰ از چنین بریدگی استفاده کرده است و باید اعتراف کنیم این نوع از بریدگی‌های نمایشگر، بهترین نوع آن هستند. اما چرا هواوی از نمایشگر حفره‌دار برای پی۳۰ پرو استفاده نکرده است؟ دلیل این موضوع بر می‌گردد به این نکته که هواوی می‌خواهد از نمایشگر OLED در گوشی P30 Pro استفاده کند.

دو گوشی هواوی و آنر که قرار است با نمایشگر حفره‌دار معرفی شوند، نمایشگر‌هایی از نوع LCD دارند که توسط یک شرکت چینی تولید شده‌اند. مشخصا این شرکت هنوز نمی‌تواند نمایشگر‌های حفره‌دار از نوع OLED بسازند و تکنولوژی ساخت این نمایشگر فعلا در انحصار شرکت سامسونگ است. بنابراین هواوی به ناچار دوباره به سراغ بریدگی نمایشگر رفته است. تولید نمایشگر OLED هواوی P30 Pro نیز بر عهده دو شرکت BOE و ال جی خواهد بود.

جدا از این محافظ نمایشگر که از این گوشی لو رفته است، متاسفانه اطلاعات بیشتری از این گوشی منتشر نشده است. تنها چیزی که می‌دانیم، این است که هواوی از سنسور دوربین سونی IMX607 در این گوشی استفاده خواهد کرد که ۳۸ مگاپیکسلی خواهد بود و فقط در نسخه پرو از سری P30 شاهد آن خواهیم بود. پردازنده این گوشی نیز انتظار داریم Kirin 980 باشد که پیش‌تر این پردازنده را در گوشی‌های سری میت ۲۰ دیده‌ایم. شما درباره Huawei P30 Pro چه فکر می‌کنید؟ آیا این گوشی می‌تواند انتظارات را برآورده کند؟

منبع: GSMArena

The post محافظ نمایشگر هواوی P30 Pro لو رفت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala