گوگل لنز یک اپلیکیشن دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی است که حالا به گفته‌ی گوگل می‌تواند بیش از ۱ میلیارد شیء مختلف را شناسایی کند. نسخه‌ی ابتدایی گوگل لنز سال گذشته عرضه شد و در ابتدا قادر به تشخیص حدود ۲۵۰ هزار شیء مختلف بود.

در عرض تقریبا یک سال، موتور تشخیص این هوش مصنوعی به‌لطف یادگیری خواندن انواع و اقسام لیبل‌های محصولات، تا حد زیادی بهبود یافته است. با خواندن متن، گوگل لنز حالا راحت‌تر از گذشته می‌تواند نام محصولات گوناگون را یاد بگیرد. همچنین به دلیل استفاده‌ی تعداد زیادی از کاربران، روزبه‌روز بانک اطلاعات این هوش مصنوعی گسترده‌تر می‌شود و دقت آن هم افزایش می‌یابد.

این عدد ۱ میلیارد، مربوط به محصولاتی است که در بخش فروشگاهی گوگل قرار دارند و به همین خاطر احتمالا این عدد شامل اشیاء غیرقابل خریدنی مانند کنسول‌های گیمنگ دهه ۹۰ یا کتاب‌های قدیمی نمی‌شود. اما روی هم رفته، گوگل لنز می‌تواند انواع و اقسام موارد مختلف را به‌سرعت شناسایی کند.

به غیر از اقلام قابل خریدن، گوگل لنز حالا می‌تواند افراد، نام شبکه‌های وای‌فای و اشکال هندسی را هم تشخیص بدهد. قابلیت اتصال خودکار به وای‌فای از طریق خواندن لیبل شامل SSID و رمز وای‌فای در کنفرانس I/O 2017 معرفی شد و حالا در سال جاری، قابلیت کپی اطلاعات کارت ویزیت و انتقال آن به فهرست مخاطبین، به این هوش مصنوعی اضافه شده است.

منبع: The Verge

The post گوگل لنز حالا می‌تواند بیش از ۱ میلیارد شیء را شناسایی کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala