ماه اکتبر سال گذشته بود که متوجه شدیم شرکت مایکروسافت در خفا یک هدفون رده بالا ساخته است که در نهایت با نام مایکروسافت سرفیس هدفون وارد بازار شد. این هدفون که از ویژگی Noise Canceling نیز پشتیبانی می‌کند، برای رقابت مستقیم با دو هدفون پرچمدار بازار یعنی Bose QC35 و Sony WH-1000XM3 عرضه شد. اما جدا از مایکروسافت، شنیده می‌شود که دو شرکت بزرگ دیگر هم در حال ساخت هدفون‌های Noise Canceling هستند و به نظر می‌رسد این تنها گوگل است که از قافله جا مانده.

روز گذشته شنیدیم که شرکت Sonos که البته تخصص آن ساخت بلندگوهای باکیفیت است، قصد عرضه هدفون‌های روگوشی دارد که می‌تواند با هدفون پرچمدار سونی و بوز، رقابت کند. زمان عرضه هدفون Sonos نیز، سال ۲۰۲۰ تخمین زده شده است.

از طرف دیگر یک شایعه هیجان انگیز دیگر، مربوط به اپل می‌شود. این شرکت نیز می‌خواهد با یک هدفون روگوشی Noise Canceling، وارد بازار هدفون‌های روگوشی بشود. داستان ساخت هدفون توسط اپل از این جنبه تعجب برانگیز است که این شرکت در سال ۲۰۱۴، شرکت Beats را با قیمت سه میلیارد دلار خریداری کرد. از آن زمان تا کنون، اپل محصولات بیتس را در فروشگاه‌های خود و دیگر فروشگاه‌های سراسر دنیا عرضه کرده و حالا اگر خودش یک هدفون با برند اپل عرضه کند، عملا به جنگ با خودش رفته است!

با ورود مایکروسافت، اپل و Sonos به بازار هدفون‌های رده‌بالا و قبضه شدن بازار هدفون‌های ارزان قیمت توسط شرکت‌هایی مثل TCL، این سوال را به وجود آورده که پس گوگل کی می‌خواهد وارد این بازار شود؟

البته همین حالا گوگل دو هدفون مختلف تولید می‌کند که یکی Google Pixel Buds نام دارد و دیگری هدفونی است که در بسته بندی پیکسل ۳ قرار گرفته و با نام Google Pixel USB-C به صورت جداگانه هم به فروش می‌رسد. اما خب هیچ کدام از این دو هدفون نمی‌توانند به عنوان یک محصول رده بالا شمرده شوند و اصلا هیچ کدام از آن‌ها، از نوع روگوشی نیستند. همچنین فراموش نکنیم که هدفون Pixel Buds حتی در بررسی‌ها نیز نقدهای خوبی دریافت نکرد. 

قبول که بازار هدفون‌ها بسیار شلوغ است اما اگر این شلوغی جلوی اپل را نمی‌گیرد، چرا باید جلوی گوگل را بگیرد؟

گوگل ممکن است دلیلی برای ورود به بازار شلوغ هدفون‌های رده‌بالا نداشته باشد اما حالا که در خبرها داریم که اپل و Sonos می‌خواهند به این بازی وارد شوند، ممکن است گوگل هم مجبور شود تا واکنش نشان دهد. هرچه باشد، میزان فروش آیفون‌ها طبق انتظار اپل نیست پس این شرکت نیاز دارد که یک محصول جدید را وارد بازار کند و سود آن را به جیب بزند. اگر اپل بتواند هدفون‌هایی واقعا عالی با برند خودش عرضه کند، گوگل هم ممکن است انتخابی جز پاسخگویی به این اقدام و ورود به دنیای هدفون‌ها، نداشته باشد.

وقتی به این ایده که گوگل هم هدفون‌های بی‌سیم و Noise Canceling عالی بسازد فکر می‌کنیم، ایده‌های هیجان‌انگیزتری نیز به ذهن‌مان می‌رسد. مثلا تصور کنید که گوگل اسیستنت نیز در این هدفون وجود داشته باشد و کاربر بتواند حتی بدون نیاز به گوشی خود، از دستیار صوتی که در هدفونش تعبیه شده، استفاده کند. هدفون‌های روگوشی آنقدر بزرگ هستند که گوگل بتواند یک کامپیوتر کوچک در دل آن‌ها جای دهد و به نوعی یک هدفون هوشمند تولید کند.

این فقط یک ایده‌ است که ممکن است هرگز عملی نشود اما نشان می‌دهد که حتی اگر بازار هدفون‌ها، شلوغ‌تر از هر زمان دیگری باشد، باز هم گوگل می‌تواند با عرضه یک هدفون عالی توجهات را به خود جلب کند.

شما در رابطه با این موضوع چه فکر می‌کندی؟ آیا حاضر به خریداری هدفون روگوشی گوگل هستید اگر در رده قیمتی هدفون‌های Bose QC35 و Sony MDR-1000X باشد؟

منبع: AndroidAuthority

The post همه در حال ساخت یک هدفون رده بالا هستند به جز گوگل appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala