آیفون XR تا به امروز به عنوان محصولی نه چندان دوست داشتنی و البته یک «شکست» برای اپل شناخته شده و حتی اپل تولید آن را هم کم کرد. اما با تمام این حواشی، این گوشی همچنان توانست در کشور آمریکا، پرفروش‌ترین آیفون در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ لقب بگیرد.

به استناد به آمار CIRP، در طول اولین ماه عرضه این محصول، آیفون XR توانست ۳۲ درصد از فروش آیفون‌های آن ماه را به خود اختصاص دهد و دو گوشی آیفون XS و iPhone XS Max در همین زمان، در مجموع ۳۵ درصد از فروش را به خودشان اختصاص داده بودند. حالا آمار سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ منتشر شده که نشان می‌دهد آیفون XR خیلی بیشتر از آیفون XSها توانسته فروش داشته باشد.

به طور دقیق، آیفون XR در سه ماهه پایانی سال، ۳۹ درصد از فروش آیفون‌ها را به خود اختصاص داده بود. این آمار آنقدر خوب است که از زمان عرضه آیفون ۷ در سال ۲۰۱۶، آیفون XR را می‌توان محبوب‌ترین مدل تکی آیفون دانست. دو گوشی آیفون XS و XS مکس در همین زمان توانسته‌اند مجموعا ۲۶ درصد از فروش آیفون‌ها را به خود اختصاص دهند.

البته در نظر داشته باشید که دو گوشی آیفون XS و XS مکس، یک ماه زودتر از آیفون XR عرضه شدند و به قولی بیشترین فروش آن‌ها، قبل از عرضه آیفون XR و قبل از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ بوده که در تصویر بالا، خبری از آن نیست.

همچنین نکته جالب توجه دیگر این است که آیفون XS مکس با نسبت ۲ به ۱، فروش بیشتری نسبت به آیفون XS دارد. معمولا همیشه عادت داشتیم که مدل‌های کوچک‌تر، فروش بیشتری داشته باشند و آیفون‌های ۶، ۷ و ۸ این نظریه را ثابت کرده‌اند.

همچنین فروش بیشتر آیفون XR، خبر خوبی برای اپل نیست چراکه این محصول، ارزان‌ترین آیفونی است که اپل امسال عرضه کرده است.

یک نکته دیگه، این است که میانگین قیمتی که مردم برای آیفون‌ها در سال ۲۰۱۸ پرداخت کرده‌اند، به بیش از ۸۰۰ دلار رسیده است. دلیل این افزایش قیمت، این است که کاربران دیگر کمتر به خرید آیفون در مدل پایه راضی می‌شوند و حافظه ۶۴ گیگابایتی آیفون‌های جدید برای آن‌ها کافی نیست. این یعنی آن‌ها باید حداقل ۵۰ دلار بیشتر برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیفون XR و حداقل ۱۵۰ دلار برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی آیفون XS و XS مکس بپردازند. شما درباره این آمار و ارقام چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

The post آیفون XR پرفروش‌ترین آیفون امسال است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala