به محض عرضه شدن iOS 12.2، مثل همیشه بسیاری به دنبال گجت‌های جدید اپل در کدهای این نسخه از سیستم عامل اپل گشته‌اند. چیزی که پیدا شده، نشانه‌هایی از آیپد‌های جدید و همچنین نسل هفتم آیپاد تاچ است.

Steven Troughton-Smith نام توسعه دهنده‌ای است که توانسته کدهای مربوط به مدل‌های جدید آیپد را پیدا کند. این آیپدها با نام iPad 11,1 تا iPad 11,4 شناخته می‌شوند که دوتا از آن‌ها نسخه WiFi و دو نسخه دیگر مدل سلولار هستند. این اسم کدها به هیچ کدام از آیپدهای کنونی شباهت ندارد و این یعنی با آیپدی جدید مواجه هستیم.

Troughton-Smith همچنین پیش‌بینی کرده که این کدها مربوط به نسل جدید آیپد مینی هستند که در خبرها نیز در مورد آن شنیده‌ایم. درواقع دلیل حدس وی این است که آیپد‌های جدید شناسایی شده، به Face ID مجهز نیستند. آیپد مینی جدید نیز که احتمالا تبلتی مقرون به صرفه خواهد بود، قرار نیست به Face ID مجهز باشد و از سنسور اثر انگشت Touch ID بهره خواهد برد.

جدا از آیپد جدید، نشانه‌ای از یک آیپاد جدید با اسم کد iPod 9,1 هم دیده شده که با هیچ‌کدام از آیپاد تاچ‌های دیگر، همخوانی ندارد و نسل ششم آیپاد تاچ نیز با نام iPod 7,1 شناخته می‌شود. از این نظر می‌توان گفت که با نسل جدید آیپاد تاچ روبرو هستیم. همچنین با توجه به کدهای iOS 12.2، خبری از Face ID یا Touch ID در این آیپاد جدید نیست که از این نظر به آخرین نسل از آیپاد شباهت دارد.

جدا از شایعاتی که چند وقت پیش درباره آیپد مینی جدید و نسل هفتم آیپاد تاچ شنیده بودیم، گفته می‌شود که آیپد ارزان قیمت ۹.۷ اینچی نیز قرار است یک بروزرسانی سخت‌افزاری دریافت کند و احتمالا در نسل جدید، ۱۰ اینچی خواهد شد.

اوایل هفته گذشته، شرکت اپل هفت آیپد جدید را در کمیسیون اقتصادی Eruasian ثبت کرده که حداقل چهار مورد از این مدل‌ها، به چهار آیپدی که امروز در کدهای iOS 12.2 پیدا شده، بر می‌گردد. هفت مدل ثبت شده آیپد شامل A2123، A2124، A2126، A2153، A2154، A2133 و A2152 می‌شود.

اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۸ بود که خبرهایی در مورد آیپد مینی جدید شنیده شد. شایعات می‌گفتند که نسل پنجم آیپد مینی در نیمه اول سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد و حالا نشانه‌هایی که از آیپد جدید در کدهای iOS 12.2 دیده شده، به شایعات قبلی قوت می‌بخشد. در مورد این آیپد اطلاعات مختلفی شنیده‌ایم و دو عکس هم در همین رابطه لو رفته است.

اولین عکس مربوط به یک قاب محافظ برای آیپد مینی جدید می‌شود که در این قاب چینش دوربین و فلش دستگاه عمودی شده و شبیه به محصولات کنونی اپل است. در عکسی دیگر، بدنه یک آیپد مینی با پردازنده قدیمی A9 دیده می‌شود که همان طراحی قدیمی را دارد و برخی شایعات، این عکس را متعلق به آیپد مینی جدید می‌دانند.

در هر صورت باید صبر کنیم و ببینیم که آیپد مینی جدید در نهایت چه طراحی خواهد داشت. انتظار می‌رود امسال نیز مثل سال‌های گذشته، اپل مراسمی را در ماه مارس برگزار کند که این زمان بهترین موقع برای معرفی نسل جدید آیپد مینی و آیپاد تاچ خواهد بود. شما درباره این محصولات چه فکر می‌کنید؟

منبع: MacRumors

The post آیپدهای جدید و آیپاد تاچ نسل ۷ در کدهای iOS 12.2 دیده شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala