به گزارش سایت ژاپنی Mac Otakara، آیفون های ۲۰۱۹ به جای بهره‌گیری از پورت USB-C، همچنان از پورت لایتنینگ استفاده خواهند کرد. پیش‌تر، گزارش‌هایی در رابطه با بررسی اپل برای تعبیه پورت USB-C در آیفون های جدید منتشر شده بود. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم سایت Mac Otakara که ارتباط خوبی با شرکت‌های آسیایی تامین‌کننده قطعات محصولات اپل دارد، به درستی پیش‌بینی کرد که آیپد پرو ۲۰۱۸ به جای پورت لایتنینگ، از پورت USB-C بهره می‌برد.

همچنین در گزارش این سایت آمده اپل بار دیگر در جعبه‌ی این آیفون ها، شارژ ۵ وات USB-A را قرار خواهد داد. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، یعنی کاربران این گوشی‌های گران‌قیمت باید بار دیگر هزینه‌ی اضافی برای خرید شارژر سریع متحمل بشوند.

اپل بار دیگر در جعبه‌ی این آیفون ها، شارژ ۵ وات USB-A را قرار خواهد داد.

تصمیم اپل برای وفادار ماندن به پورت لایتنینگ چندان هم تعجب‌آور نیست. از آنجایی که اپل می‌خواهد آیپد پرو را به‌عنوان یک جایگزین مناسب لپ‌تاپ‌ها مطرح کند، این گجت باید با انواع و اقسام هاب‌ها و لوازم جانبی مختص لپ‌تاپ‌های مجهز به پورت USB-C سازگار باشد. اما اپل برای آیفون چنین هدفی در سر ندارد و این یعنی کاربران همچنان باید به استفاده از لوازم جانبی مربوط به پورت لایتنینگ بسنده کنند.

با این حال، تصمیم اپل برای ارائه شارژ ۵ واتی بسیار ناامیدکننده است. از آیفون ۸، این گوشی‌ها از قابلیت شارژ سریع بهره می‌برند اما اپل –حتی وقتی که قیمت آن‌ها از مرز ۱۰۰۰ دلار عبور کرد-هیچوقت شارژر مناسب این فناوری را در جعبه آن‌ها قرار نداده است.

منبع: The Verge

The post آیفون‌های ۲۰۱۹ کماکان از پورت لایتنینگ بهره می‌برند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala