در شرایطی که همه خبرها و شایعات درباره سامسونگ و پرچمدار آینده این شرکت یعنی گلکسی اس ۱۰ است، خبری از سرزمین چین منتشر شده که می‌گوید ممکن است اپل نسخه قرمز رنگ از آیفون XS و آیفون XS مکس را عرضه کند. به نقل از این خبر، اپل می‌خواهد تا پایان ماه جاری میلادی، نسخه قرمز رنگ این گوشی‌ها را در چین عرضه کند.

بر خلاف دیگر گوشی‌های قرمز رنگ اپل، این محصولات قرار نیست با برندینگ PRODUCT RED عرضه شوند که البته از این موضوع تعجب هم نمی‌کنیم. گوشی‌های آیفون ۷ و آیفون ۸ در رنگ قرمز نیز بدون برندینگ پروداکت رد در کشور چین عرضه شدند اما پس از عرضه این گوشی‌ها در دیگر نقاط دنیا، شاهد نام پروداکت رد در پشت این گوشی‌ها بودیم. به جای استفاده از پروداکت رد، اسم این رنگ از آیفون XS در کشور چین، صرفا «قرمز» خواهد بود و قیمت آن نیز با نسخه‌های خاکستری فضایی، نقره‌ای و طلایی، تفاوتی نخواهد داشت.

اما چرا نام پروداکت رد روی گوشی‌های قرمز اپل که در چین منتشر می‌شود حک نمی‌شود؟ احتمالا می‌دانید که اپل بخشی از سود حاصله از محصولات قرمز رنگ خود را به کمپینی برا مبارزه با ایدز در آفریقا اهدا می‌کند. به دلیل اینکه ایدز یکی از مشکلات مهم مردم کشور چین است، دولت این کشور اجازه نمی‌دهد که اپل نام پروداکت رد را روی گوشی‌های قرمز خود در این کشور حک کند و یا حتی اشاره‌ای به کلمه ایدز داشته باشد!

در هر صورت، چیزی که هنوز مشخص نیست این است که آیا آیفون XS قرمز رنگ را در دیگر نقاط دنیا هم شاهد خواهیم بود یا نه. ولی با توجه به سابقه‌ای که از اپل سراغ داریم، بعید است که این شرکت گوشی قرمز رنگ خود را دیگر بازارها عرضه نکند. همچنین این شایعه را هنوز نمی‌توان جدی گرفت چراکه هیچ خبر دیگری در این رابطه منتشر نشده است. فردی که این خبر را منتشر کرده، مدعی شده که منبعی در زنجیره تامین شرکت اپل داشته که این خبر را به او داده اما خب راهی برای تایید این خبر وجود ندارد. اما خب اپل در دو نسل قبلی آیفون، سابقه داشته که نسخه‌های قرمز رنگ گوشی‌های خود را عرضه کند و بعید نیست که این اتفاق دوباره رخ بدهد. مخصوصا اینکه ماه جاری میلادی، گوشی‌های اندرویدی زیادی معرفی و عرضه می‌شوند و اپل هم بدش نمی‌آید در چنین شرایطی، خود را در صدر اخبار ببیند. شما درباره عرضه آیفون XS قرمز رنگ چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

The post اپل ممکن است نسخه قرمز رنگ آیفون XS را عرضه کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala