شرکت شیائومی اوایل امروز، پرچمدار جدید خود به نام Mi 9 را معرفی کرد اما این تنها گوشی نیست که امروز شیائومی به ما نشان داده است. در کنار Mi 9، مدیرعامل شیائومی، آقای Lei Junas، گوشی شیائومی Mi 9 SE را هم معرفی کرد که این گوشی اولین محصولی خواهد بود که با پردازنده اسنپدراگن ۷۱۲ عرضه می‌شود. همچنین دوربین اصلی این گوشی نیز سنسور IMX586 سونی را خواهد داشت و درواقع ۴۸ مگاپیکسلی است. سنسور اثر انگشت این گوشی هم در زیر نمایشگر دستگاه قرار گرفته است.

گوشی Mi 9 SE کمی کوچک‌تر از برادر پرچمدار خود است و نمایشگری ۵.۹۷ اینچی با تکنولوژی AMOLED دارد. در بالای این نمایشگر نیز یک بریدگی قطره مانند قرار گرفته و حاشیه پایینی نمایشگر کمی ضخیم‌تر از Mi 9 معمولی است. پردازنده اسنپدراگن ۷۱۲ دستگاه نیز با یک رم ۶ گیگابایتی در کنار حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی، انجام وظیفه می‌کند.

صحبت از پردازنده جدید کوالکام شده و باید بگوییم که اسنپدراگن ۷۱۲ تنها کمی از اسنپدراگن ۷۱۰ قدرت‌مند‌تر است. این پردازنده جدید بیشتر در بخش CPU قوی‌تر شده و همچنان بر پایه لیتوگرافی ۱۰ نانومتری FiNFET ساخته شده است. مودم این پردازنده نیز از انواع استاندارد‌های WiFi، بلوتوث ۵ و LTE دوگانه پشتیبانی می‌کند.

در کنار دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی دستگاه، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنزی با زاویه دید عریض قرار گرفته است. همچنین دوربین سوم دستگاه رزولوشن ۸ مگاپیکسلی دارد و با لنز تله فوتو، زوم دو برابری بدون افت کیفیت را برای این گوشی به ارمغان می‌آورد. دوربین جلوییی این گوشی نیز ۲۰ مگاپیکسلی است و چندین و چند فیلتر زیبایی برای سلفی‌های کاربران دارد.

باتری ۳۰۷۰ میلی‌آمپری این گوشی نیز با شارژر ۱۸ واتی و با سرعت بالا شارژ می‌شود. این گوشی فاقد پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون است و برای اتصال هدفون یا باید سراغ پورت USB-C دستگاه بروید و یا از هدفون‌های بلوتوث استفاده کنید. دیگر ویژگی‌های Mi 9 SE شامل ویژگی Game Turbo Booster، آخرین نسخه MIUI 10 با اندروید پای و همچنین چیپست NFC می‌شود.

شیائومی Mi 9 SE مثل گوشی Mi 9 در سه رنگ آبی، بنفش و مشکی با قیمت پایه ۳۰۰ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی و قیمت ۳۴۰ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد. شما درباره گوشی شیائومی Mi 9 SE چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

The post شیائومی Mi 9 SE با پردازنده اسنپدراگن ۷۱۲ معرفی شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala