درست در روزی که پرچمدار جدید شیائومی یعنی گوشی Mi 9 معرفی شده است، موسسه DxOMark که در زمینه بررسی دوربین‌های دیجیتال و دوربین‌ها موبایلی فعالیت می‌کند، نتیجه بررسی دوربین شیائومی Mi 9 را منتشر کرده است. در این بررسی، گوشی Mi 9 توانسته بالاترین امتیاز در بخش فیلم‌برداری برای یک موبایل را به خود اختصاص دهد.

امتیاز شیائومی Mi 9 در مجموع ۱۰۷ شده که با این امتیاز، این گوشی پس از هواوی میت ۲۰ پرو و P20 Pro، در رتبه سوم جدول DxOMark قرار می‌گیرد. Mi 9 توانسته در بخش عکاسی امتیاز ۱۱۲ را کسب کند که خیلی خوب است و در بخش فیلم‌برداری نیز امتیاز ۹۹ را کسب کرده که بیشترین در بین دیگر گوشی‌های هوشمند است.

آنطور که DxOMark در بررسی خود نوشته، شیائومی Mi 9 می‌تواند میزان نور و اکسپوژر در صحنه را با ثبات و متناسب تنظیم کند و همزمان دوربین رنگ‌های دلپذیر را با وایت بالانس دقیقی، ثبت می‌کند. نویز تصاویر ثبت شده با این گوشی نیز در نور روز، در سطح مطلوبی است و در شرایط نوری ضعیف نیز، همچنان عملکرد خوبی دارد. سیستم فوکوس خودکار دوربین این گوشی نیز با دقت و روان در تقریبا تمام شرایط، کار می‌کند و عملکرد خوبی دارد.

در زمینه فیلم‌برداری هم گوشی شیائومی Mi 9 می‌تواند ویدیوهایی بدون لرزش و با جزئیات بالا و حداقل نویز در رزولوشن ۴K ثبت کند.

یک نقطه قوت دیگر دوربین شیائومی Mi 9، فلش LED است که در بخش زیرین ماژول دوربین دستگاه قرار گرفته است. آنطور که DxOMark می‌گوید، این فلش می‌تواند عملکرد عالی داشته باشد و تناسب بین نور و رنگ را به خوبی ایجاد می‌کند.

جایی که دوربین Mi 9 می‌تواند بهتر شود، در زمینه دامنه دینامیکی است که جزئیات غنی در سایه‌ها و هایلایت‌ها ثبت نمی‌شود. به طور کلی، دامنه دینامیکی دوربین Mi 9، کمتر از آیفون XS مکس و هواوی میت ۲۰ پرو ارزیابی شده است. در زیر می‌توانید سه نمونه عکس ثبت شده با شیائومی Mi 9 توسط کارشناسان DxOMark را ببینید.

شیائومی Mi 9 اولین گوشی این غول تکنولوژی چینی به حساب می‌آید که به دوربین سه گانه مجهز شده است. دوربین اصلی این گوشی، یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۲.۰ اینچ دارد و ساخت سونی است. دوربین دوم که لنز تله فوتو دارد، ۱۲ مگاپیکسلی و ساخت سامسونگ است و دوربین سوم که ۱۶ مگاپیکسلی است، لنزی با زاویه عریض دارد و این سنسور هم ساخت سونی است. شما درباره گوشی شیائومی Mi 9 و مخصوصا دوربین آن، چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

The post DxOMark: شیائومی Mi 9 بهترین گوشی برای فیلم‌برداری است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala