خانواده گلکسی اس ۱۰ سه عضو اصلی دارد که سامسونگ از آن‌ها تحت عنوان اس ۱۰ پلاس، اس ۱۰ و اس ۱۰ ای یاد می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند، میزان عمر باتری آن‌ها است و سایت Phone Arena عمر باتری این سه مدل را مورد بررسی قرار داده است. ظرفیت باتری این سه گوشی بسیار متفاوت است و در ادامه به ظرفیت باتری آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • گلکسی اس ۱۰ پلاس: باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • گلکسی اس ۱۰: باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • گلکسی اس ۱۰ ای: باتری ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعتی

در این بررسی، کارشناسان این سایت آزمایش‌ استانداردی را برای شبیه‌سازی استفاده روزمره از گوشی‌ها انجام داده‌اند و باید خاطرنشان کنیم که روشنایی نمایشگر تمام گوشی‌های مورد بررسی بر روی ۲۰۰ نیت قرار گرفته است. در ادامه، علاوه بر عمر باتری خانواده گلکسی اس ۱۰، برای مقایسه می‌توانید عمر باتری مدل‌های قبلی گلکسی اس و گلکسی نوت را مشاهده کنید.

گلکسی اس 10

اولین چیزی که توجه را جلب می‌کند، عمر باتری بالاتر اس ۱۰ پلاس نسبت به برادران خود است که دوام باتری آن به ۸ ساعت می‌رسد و البته با داشتن بزرگ‌ترین باتری، چنین نتیجه‌ای کاملا طبیعی محسوب می‌شود. یکی دیگر از نکات قابل توجه، اس ۱۰ ای است که نسبت به اس ۱۰ از باتری کوچک‌تری بهره می‌برد ولی عمر باتری بالاتری دارد.

وقتی که این نتیجه را با مدل‌های قدیمی مقایسه می‌کنیم، به‌عنوان مثال در مورد مدل پلاس شاهد عمر باتری تقریبا یکسانی هستیم. مثلا باتری اس ۹ پلاس حدود ۸ ساعت دوام می‌آورد و این مقدار برای اس ۸ پلاس هم صدق می‌کند. با توجه به این موضوع و دیگر بررسی‌های صورت گرفته، اگرچه عمر باتری اس ۱۰ پلاس خوب است، ولی فوق‌العاده محسوب نمی‌شود. اس ۱۰ و اس ۱۰ ای هم عمر باتری پایین‌تر از حد میانگین دارند.

روی هم رفته، باتری خانواده گلکسی اس ۱۰ تا حد زیادی مشابه مدل‌های قبلی آن‌ها است و بهبود قابل توجهی صورت نگرفته و حتی در مورد اس ۱۰ معمولی شاهد ضعیف‌تر شدن عمر باتری هستیم. اگرچه این عمر باتری‌ استاندارد محسوب می‌شود، اما از آنجایی که دیگر شرکت‌ها در این زمینه به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند، امیدواریم سامسونگ برای عمر باتری گوشی‌های آینده خود عملکرد بهتری داشته باشد.

منبع: Phone Arena

The post مقایسه عمر باتری خانواده گلکسی اس ۱۰ سامسونگ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala