شرکت اپل شب گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که مراسمی را در تاریخ ۲۵ مارس یا ۵ فروردین برگزار خواهد کرد و با توجه به دعوتنامه این مراسم، به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد بالاخره سرویس استریم فیلم و سریال خود را، معرفی و عرضه کند.

مثل همیشه، دعوتنامه کوپرتینویی‌ها سعی دارد به جز یک نکته که محصول مورد نظر را وعده می‌دهد، چیز دیگری را لو نمی‌دهد. این بار هم این دعوتنامه با یک انیمیشن GIF همراه است و در انتها جمله “It’s Show Time” یا «وقت نمایش است» را می‌بینیم. این جمله به تنهایی کافی است برای اینکه بفهمیم Apple قصد دارد سرویس جدید تلویزیونی خود را عرضه کند. اولین شایعات از مراسم اپل برای ماه مارس، از ماه گذشته آغاز شد و قرار بود که این مراسم صرفا روی سرویس‌های نرم‌افزاری اپل تمرکز داشته باشد و خبری از سخت‌افزار جدید نباشد. اما هنوز شایعات دیگری وجود دارند که می‌گویند ممکن است نسل جدید ایرپادز، نسل جدید آیپد و همچنین شارژر بی‌سیم ایرپاور را هم در این مراسم ببینیم.

این اولین بار نیست که اپل از این شعار برای مراسم خود استفاده می‌کند. نخستین بار در سپتامبر سال ۲۰۰۶ بود ک اپل مراسمی را با این عنوان برگزار کرد و در آن برای اولین بار شاهد عرضه فیلم‌ها در iTunes بودیم و دستگاه iTV (که بعد‌ها به Apple TV تغییر نام پیدا کرد) نیز معرفی شد. با این وجود، طبیعی است که اپل دوباره چنین شعاری را برای مراسم خود انتخاب کرده چرا که قطعا سرویس استریم تلویزیونی جدید این شرکت را خواهیم دید.

در کنار سرویس تلویزیونی که قرار است تا پایان فصل بهار منتشر شود، اپل همچنین قرار است از سرویس اشتراکی Apple News هم پرده برداری کند. این سرویس قرار است چیزی مشابه نت‌فلیکس باشد با این تفاوت که برای مجله‌ها و روزنامه‌ها خواهد بود و کاربران برای این موارد، اشتراک ماهانه دریافت می‌کنند. اخیرا گزارشی که وال استریت ژورنال در همین زمینه منتشر کرده بود نشان می‌داد که اپل به مشکلاتی با ناشران مجلات و روزنامه‌ها داشته و آن‌ها ۵۰ درصد درآمد این سرویس را طلب کرده بودند. باید صبر کنیم ببینیم سرویس اشتراکی Apple News نیز به چه شکلی خواهد بود.

این مراسم در مقر اصلی اپل یعنی Apple Park و در سالن استیو جابز برگزار خواهد شد. ساعت مراسم نیز مثل همیشه، ۹:۳۰ شب به وقت ایران برگزار می‌شود و ما این مراسم را به صورت وبلاگ‌نویسی زنده، برای شما پخش خواهیم کرد. شما درباره مراسم ۵ فروردین اپل چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post اپل مراسمی در ۵ فروردین برای معرفی سرویس جدید خود برگزار خواهد کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala