اگر هواوی مطابق روند همیشگی خود عمل کند، چند ماه دیگر شاهد رونمایی از خانواده میت ۳۰ خواهیم بود و با توجه به اینکه فاصله‌ی زیادی تا معرفی این گوشی‌ها داریم، هنوز اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها منتشر نشده است. اما در همین رابطه، هواوی پتنتی را ثبت کرده که یک گوشی مجهز به طراحی قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مانند پرچم‌داران فعلی هواوی، این گوشی هم از دوربین اصلی سه‌گانه بهره می‌برد ولی این دوربین‌ها به‌صورت افقی چیده شده‌اند. از آنجایی که این پتنت مربوط به طراحی است، به جزئیات این دوربین‌ها اشاره‌ای نشده است. اما با توجه به شکل دوربین قرار گرفته در سمت راست، ظاهرا این دوربین مجهز به قابلیت زوم ۱۰ برابری خواهد بود و دوربین میانی و تعبیه شده در سمت چپ احتمالا به‌عنوان دوربین اصلی و واید انجام وظیفه می‌کنند. در سمت چپ این ماژول هم سیستم فوکوس خودکار لیزری و فلش LED دیده می‌شود.

دلیل چینش افقی این گوشی هواوی به نمایشگر کوچک قرار گرفته در زیر آن برمی‌گردد. این نمایشگر که احتمالا از نوع همیشه روشن خواهد بود، می‌تواند اطلاعات مختلفی مانند ساعت و وضعیت آب‌وهوا را نمایش دهد و شاید هم بتوان برای کنترل پخش موسیقی و فیلم از آن استفاده کرد. یکی دیگر از موارد استفاده از این نمایشگر کوچک می‌تواند در زمینه‌ی ثبت عکس‌های سلفی با دوربین‌های اصلی باشد.

در بیشتر موارد، بریدگی نمایشگر حاوی دوربین سلفی است ولی در این مورد به‌لطف بهره‌گیری از نمایشگر ثانوی، دیگر نیازی به دوربین سلفی احساس نمی‌شود و ظاهرا در این طراحی شاهد تعبیه سنسور ToF در پنل جلویی هستیم که این یعنی گوشی مذکور از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند. البته اگر کاربران تمایلی به استفاده از این روش نداشته باشند، به احتمال زیاد این گوشی هواوی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هم بهره می‌برد.

مانند پتنت‌های دیگر، ثبت آن لزوما به معنای ساخته شدنش نیست. اما اگر چنین گجتی ساخته شود، احتمالا هواوی برای بررسی بازار ابتدا آن را در تعداد محدودی عرضه می‌کند. اگر این طرح مورد پسند کاربران قرار بگیرد، شاید هواوی برای نسل بعدی پرچم‌داران خود به این نوع طراحی روی بیاورد.

منبع: Phone Arena

The post آیا طراحی نسل بعدی پرچم‌داران هواوی این‌گونه است؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala