شنیده می‌شود که شرکت اپل قرار است امسال دو آیپد مختلف عرضه کند. ابتدا نسل هفتم آیپد معمولی را شاهد هستیم که نمایشگر ۱۰.۲ اینچی دارد و سپس آیپد دیگری با نمایشگر ۱۰.۵ اینچی عرضه خواهد شد. این دو iPad قرار است در دو زمان مختلف عرضه شوند و این خبر را CoinX منتشر کرده که پیش‌تر توانسته بود نام صحیح آیفون‌های سال ۲۰۱۸ را لو بدهد.

در تصویر زیر، توییت مربوط به خبر این دو iPad را می‌توانید مشاهده کنید. مشخصا اپل می‌خواهد آیپد ۹.۷ اینچی و معمولی حال حاضر را با یک آیپد ۱۰.۲ اینچی جایگزین کند که اگر اپل قیمت این iPad را ثابت نگه دارد، عالی خواهد بود. این یعنی شاهد حاشیه‌های کمتر در اطراف نمایشگر این محصول خواهیم بود و همزمان نمایشگر تبلت نیز نیم اینچ بزرگ‌تر می‌شود.

اما iPad دوم که قرار است ۱۰.۵ اینچی باشد و از سری پرو نخواهد بود نیز بسیار عجیب است. درواقع نمی‌توانیم جایی برای این محصول در بین آیپد‌های کنونی اپل تصور کنیم. در حال حاضر دو iPad Pro با اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی وجود دارد و قرار است یک iPad معمولی ۱۰.۲ اینچی هم به این تبلت‌ها اضافه شوند. همچنین iPad Pro نسل قبل با نمایشگر ۱۰.۵ اینچی هنوز به فروش می‌رسد و iPad Mini 4 نیز هنوز فروخته می‌شود. حالا سوال اینجاست که با این همه انتخاب، iPad معمولی ۱۰.۵ اینچی، چه جایگاهی بین آیپد‌ها خواهد داشت؟ شاید اپل برای این آیپد ۱۰.۵ اینچی جدید، فکری دیگر در سر دارد و باید تا معرفی آن صبر کنیم ببینیم چه تفاوتی با دیگر آیپد‌ها خواهد داشت.

آنطور که در شایعات اخیر داشته‌ایم، اپل در حال حاضر در حال توسعه چهار iPad جدید در مدل‌های Wi-Fi و Cellular است که هیچ کدام از این آیپدها قرار نیست فیس‌آی‌دی داشته باشند (یا به عبارت دیگر، هیچ کدام آیپد پرو جدید نیستند). شاید اپل می‌خواهد فاصله بین ارزان‌ترین آیپد که ۳۴۹ یورو قیمت دارد را با آیپد پرو که از ۸۷۹ یورو قیمت آن آغاز می‌شود را، با محصولات جدید پر کند.

بعید است که در مراسم بعدی اپل یعنی در تاریخ ۵ فروردین، شاهد آیپدی جدید باشیم اما سابقه داشته که شرکت اپل در ماه مارس، آیپدی جدید معرفی کند. بنابراین خودتان را برای هر سورپرایزی آماده کنید.

منبع: GSMArena

The post امسال اپل دو آیپد ۱۰.۲ و ۱۰.۵ اینچی عرضه خواهد کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala