ما هنوز چند روزی تا معرفی خانواده پرچمداران هواوی P30 فاصله داریم اما از همین حالا، مشخصات فنی و عکس‌های دو گوشی این خانواده، لو رفته است. امروز وب‌سایت WinFuture، مشخصات فنی پرچمداران جدید هواوی را منتشر کرده و در کنار آن‌ها، تصویر خبری این گوشی‌ها را هم لو داده است.

دوربین چهارگانه!

هیجان انگیزترین چیزی که از این گوشی‌ها لو رفته، مربوط به دوربین گوشی هواوی P30 Pro می‌شود که قرار است طبق تبلیغات اخیر هواوی، زوم ۱۰ برابری اپتیکال داشته باشد. آنطور که WinFuture شرح داده، زوم ده برابری در این گوشی به صورت هایبرید خواهد بود. درواقع دوربین سوم این گوشی با استفاده از سیستم پریسکوپی، می‌تواند فاصله کانونی ۱۳۵ میلی‌متری داشته باشد که تقریبا معادل زوم اپتیکال ۷.۸ برابری است. با ترکیب این زوم و زوم دیجیتال، کاربران این گوشی خواهند توانست زوم ده برابری با کیفیت بسیار بالا داشته باشند. علاوه بر این دوربین هیجان انگیز، دوربین اصلی این گوشی ۴۰ مگاپیکسلی با لنزی با دیافراگم f/1.6 خواهد بود و یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و دیافراگم f/2.2 هم در این گوشی دیده می‌شود. در کنار این سه دوربین و در زیر جایگاه فلش LED دستگاه، یک سنسور دوربین کوچک دیگر از نوع ToF قرار گرفته که برای سنجش عمق میدان به صورت سه بعدی، کاربرد دارد.

سیستم دوربین چهارگانه هواوی P30 Pro

نمایشگر OLED هواوی P30 پرو نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر شده و اکنون ۶.۴۷ اینچی است. بریدگی نمایشگر که دوربین سلفی در آن قرار می‌گیرد نیز کوچک‌تر شده و دو لبه کناری این صفحه نمایش هم مثل نمایشگرهای سامسونگ، خمیدگی اندکی به سمت داخل دارند. در بریدگی نمایشگر این گوشی، تنها دوربین سلفی قرار گرفته و جالب اینجاست که بالای این دوربین هم خبری از خروجی صدا برای تماس دیده نمی‌شود. احتمالا بلندگوی بالای این گوشی مثل ال جی G8 حذف شده و به جای آن نمایشگر دستگاه کار بلندگو را انجام می‌دهد. هواوی P30 پرو همچنین دارای سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر خواهد بود.

تنها نکته این گوشی که از آن شگفت زده نمی‌شویم، پردازنده دستگاه است. هواوی P30 پرو قرار است به پردازنده Kirin 980 مجهز شود و در کنار آن ۸ گیگابایت حافظه رم وجود خواهد داشت. همچنین این گوشی در سه نسخه با حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود و پشتیبانی از کارت حافظه Huawei NanoMemory Cards هم در این گوشی وجود دارد. منبع انرژی این سخت‌افزار هم یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری است و در مجموع این گوشی با دریافت گواهی IP68، در برابر گرد و غبار و آب هم مقاومت خیلی خوبی دارد. چیزی که متاسفانه در این گوشی شاهد آن نیستیم، جک هدفون است. همچنین هواوی این گوشی را با پشتیبانی از شبکه ۵G عرضه نمی‌کند که خیلی تعجب‌برانگیز نیست مخصوصا اینکه این تکنولوژی هنوز در ابتدای راه است.

همچنین هواوی گوشی نسبتا ضعیف‌تر P30 را هم در کنار P30 Pro معرفی می‌کند. این گوشی نمایشگری کوچک‌تر و ۶.۱ اینچی خواهد داشت و همچنان از تکنولوژی OLED استفاده می‌کند. بریدگی نمایشگر در این گوشی نیز بسیار کوچک است و در بخش پشتی هواوی P30 شاهد سه دوربین خواهیم بود در صورتی که نسل قبلی این محصول، دوربین دوگانه داشت. هواوی همچنین از نظر مشخصات سخت‌افزاری در این گوشی کم نخواهد گذاشت و پردازنده Kirin 980 در کنار ۶ گیگابایت رم در هواوی P30 دیده خواهد شد. حافظه داخلی این محصول ۱۲۸ گیگابایتی خواهد بود و باتری ۳۶۵۰ میلی‌آمپری هم وظیفه تامین انرژی این گوشی را دارد. اما برای کاهش قیمت، برخی ویژگی‌های هیجان انگیزی که در نسخه پرو شاهد هستیم را در این گوشی نمی‌بینیم. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به حذف دوربین با زوم ده برابری، حذف دوربین ToF و حذف خمیدگی‌های کنار نمایشگر اشاره کرد. اما با این وجود همچنان سنسور اثر انشگت هواوی P30 در زیر نمایشگر خواهد بود و استاندارد IP68 هم در لیست مشخصات Huawei P30 دیده می‌شود. یک نکته مثبت این است که بر خلاف نسخه پرو، هواوی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را در این گوشی قرار داده است. پشتیبانی از کارت حافظه Huawei NanoMemory Cards در این محصول هم وجود دارد.

انتظار می‌رود که هواوی خانواده پرچمداران هواوی P30 را در تاریخ ۶ فروردین ماه معرفی کند. با توجه به تمام این اطلاعاتی که از این گوشی‌ها لو رفته، ممکن است هواوی همچنان یکی دو سورپرایز برای ما باقی گذاشته باشد. برای فهمیدن دیگر چیزها مثل تاریخ عرضه و قیمت هم باید تا پایان مراسم معرفی این گوشی صبر کنیم. شما درباره دو گوشی هواوی P30 Pro و هواوی P30 چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post مشخصات سخت‌افزاری دو گوشی هواوی P30 و P30 Pro لو رفت appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala