کوالکام در دادگاه منطقه جنوبی کالیفرنیا در یک پرونده حقوقی علیه اپل برنده شد. این پرونده مربوط به ژوئیه ۲۰۱۷ است و در آن شرکت کوالکام، اپل را متهم به نقض سه پتنت این شرکت کرده بود. در نهایت، هیئت منصفه اپل را به پرداخت جریمه ۳۱ میلیون دلاری محکوم کرد.

طبق نظر هیئت منصفه، گوشی‌های آیفون ۷، آیفون ۸ و ۸ پلاس و آیفون X دو تا از این پتنت‌ها را نقض کرده‌اند.

یکی از این پتنت‌ها شامل تکنولوژی مربوط به اتصال سریع گوشی به اینترنت وای‌فای بعد از روشن شدن است و یکی دیگر از آن‌ها به بهبود عملکرد بازی‌ها در عین کاهش مصرف باتری ارتباط دارد. طبق نظر هیئت منصفه، گوشی‌های آیفون ۷، آیفون ۸ و ۸ پلاس و آیفون X دو تا از این پتنت‌ها را نقض کرده‌اند و سه مورد آخر هم به نقض یکی دیگر از پتنت‌های کوالکام‌ متهم شده‌اند. یکی از مقام‌های ارشد کوالکام در این رابطه گفته: «تکنولوژی‌های ابداع شده توسط کوالکام و دیگران نقش مهمی برای موفقیت محصولات اپل داشته‌اند. این سه پتنت فقط بخش اندکی از هزاران پتنت با ارزش کوالکام‌ محسوب می‌شود و خوشبختانه دادگاه‌های زیادی در سرتاسر جهان در دعوای حقوقی بین کوالکام‌ و اپل به نفع ما رای داده‌اند.»

البته جریمه ۳۱ میلیون دلاری برای شرکتی مانند اپل رقم زیادی محسوب نمی‌شود ولی به هر حال از آنجایی که این دو شرکت در دادگاه‌های سرتاسر جهان درگیری دعواهای حقوقی هستند، پیروزی مهمی برای کوالکام به حساب می‌آید.

منبع: Slash Gear

The post اپل به نقض سه پتنت کوالکام محکوم شد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala