تقریبا تمام متخصصین کامپیوتری که در زندگی خود دیده‌اید، احتمالا به شما گفته‌اند که باید قبل از جداسازی فلش از کامپیوتر، حتما از ابزار Safely Remove پیش از جداسازی فلش، استفاده کنید. همچنین ممکن است خود شما جزو این دسته از متخصصین باشید که به بقیه چنین توصیه‌ای را کرده‌اند.

خب امروز باید بگوییم که مایکروسافت یک بار برای همیشه درباره این ویژگی در ویندوز ۱۰ صحبت کرده و می‌گوید که هیچ نیازی نیست که قبل از جداسازی فلش، از Safely Remove استفاده کنید! اگر شما هم کامپیوتری مبتنی بر ویندوز ۱۰ دارید، این سیستم عامل یک ویژگی دیگر به نام Quick Removal دارد که درواقع به شما این امکان را می‌دهد که هر زمان که می‌خواهید، حافظه جانبی خود را از کامپیوترتان جدا کنید. البته اگر در حال انتقال اطلاعات یا به اصطلاح نوشتن اطلاعات روی حافظه خود نیستید، می‌توانید این کار را انجام دهید در غیر این صورت، انتقال اطلاعات با مشکل مواجه خواهد شد و به صورت کامل تمام نمی‌شود.

اگر ویندوز ۱۰ شما نسخه ۱۸۰۹ است، این ویژگی به صورت پیش‌فرض برای هر حافظه جانبی که به کامپیوتر خود وصل می‌کنید، فعال شده است. به طور خلاصه، ویندوز شما با استفاده Quick Removal، از نوشتن اطلاعات به صورت پیوسته روی حافظه شما خودداری می‌کند که در نهایت می‌تواند جدا کردن فلش در هر زمانی (غیر از زمانی که کامپیوتر در حال استفاده از فلش است) را امکان پذیر کند.

این ویژگی اولین بار در ماه اکتبر روی ویندوز نسخه ۱۸۰۹ فعال شده است. از آن‌جایی که دیگر از ماه اکتبر تا الان، این نسخه از ویندوز روی بسیاری از کامپیوترها نصب شده، حالا مایکروسافت تصمیم گرفته درباره این ویژگی اطلاع رسانی کند. جدا از این مورد، شرکت مایکروسافت ویژگی حافظت از حافظه‌های فلش را از زمان ویندوز ۷ روی سیستم عامل خود داشته است.

البته با این وجود همچنان ویژگی Safely Remove Hardware and Eject Media در ویندوز ۱۰ وجود دارد ولی در نهایت، برای جدا کردن حافظه فلش از کامپیوتر، نیازی به استفاده از این ویزگی ندارید.

حالا دیگر این داستان به اصطلاح «Safely Remove کردن» و جداسازی حافظه، از آن داستان‌هایی می‌شود که در آینده به عنوان یک نوستالژی از آن یاد می‌کنیم. مثل داستان‌هایی چون غر زدن به خانواده که چرا در هنگامی که به اینترنت Dial Up متصل هستیم، جواب تلفن خانه را می‌دادند و با تلفن و صحبت می‌کردند.

در پایان، بار دیگر باید اشاره کنیم که اگر در حال کار با فلش خود هستید و سیستم عامل در حال نوشتن یا خواندن اطلاعات از روی فلش شماست، بهتر است که ابتدا بگذارید فرآیند به پایان برسد و سپس حافظه فلش خود را جدا کنید.

منبع: TheVerge

The post مایکروسافت می‌گوید نیازی به Safely Remove برای جدا کردن فلش ندارید! appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala