سامسونگ امروز بیانیه‌ای رسمی در رابطه با مشکل پیش آمده برای نمایشگر گوشی‌های گلکسی فولد، منتشر کرد. داستان مشکل‌دار شدن نمایشگر گلکسی فولد به دو قسمت رسیده و متاسفانه سامسونگ فقط برای یکی از مشکلات پیش آمده، بیانیه صادر کرده است.

قبل از هرچیز، سامسونگ می‌گوید «دستگاه‌های مشکل‌دار را به دقت بررسی خواهد کرد» و منظور این شرکت، گلکسی فولدهایی است که به خبرنگاران و وب‌سایت‌های تکنولوژی داده و حالا دچار مشکل شده‌اند. دستگاهی که در اختیار وبسایت ورج قرار گرفته، دچار مشکلی دیگر شده که احتمالا مربوط به لولای گلکسی فولد می‌شود و سامسونگ فعلا نظری درباره آن ندارد.

جدا از مشکلی که برای گلکسی فولد وب‌سایت ورج پیش آمده، سامسونگ در رابطه با خاموشی و خرابی نمایشگر داخلی دیگر گلکسی فولدها، گفته که به دلیل جدا کردن محافظ نمایشگر داخلی، چنین مشکلی برای این گوشی‌ها پیش آمده است. روی نمایشگر داخلی گلکسی فولد یک محافظ پلاستیکی نصب شده و طبیعی است که برخی بخواهند آن‌را جدا کنند در صورتی که چنین کاری نباید صورت بگیرد! در ادامه بگذارید ابتدا بیانیه رسمی سامسونگ را بخوانیم:

تعداد محدودی از نمونه‌های اولیه گلکسی فولد برای خبرنگاران و برای بررسی، ارسال شده است. ما گزارش‌های محدودی در رابطه با نمایشگر اصلی این دستگاه‌های نمونه، داشته‌ایم. ما این دستگاه‌ها را به دقت بررسی می‌کنیم تا علت مشکل به وجود آمده را پیدا کنیم.

برخی از خبرنگاران گزارش داده‌اند که لایه روی نمایشگر داخلی را جدا کرده‌اند که منجر به آسیب رسیدن به نمایشگر شده است. نمایشگر اصلی گلکسی فولد دارای یک لایته محافظ در سطح رویی است که بخشی از ساختار نمایشگاه به حساب می‌آید و برای محافظت از صفحه نمایش در برابر خط و خش‌های ناخواسته، قرار گرفته است. حذف این لایه محافظ و یا اضافه کردن چسب به صفحه اصلی، می‌تواند موجب آسیب رسیدن به نمایشگر شود. ما مطمئن خواهیم شد که این اطلاعات به صورت واضح، به گوش مشتریان ما خواهد رسید.

اگرچه این شفافیت پیرامون محافظ نمایشگر، خیلی خوب است اما فقدان پاسخ برای خرابی دستگاهی که در اختیار ورج قرار گرفته، ناامید کننده است. به جز گلکسی فولد وب‌سایت ورج، گلکسی فولد یک وب‌سایت دیگر نیز بدون جدا کردن لایه محافظ، دچار مشکل شده و نمایشگر اصلی آن خراب شده است. البته وب‌سایت ورج، دستگاه خود را به سامسونگ تحویل داده تا آن‌ها ببینند چه چیزی باعث به وجود آمدن این مشکل شده است.

گزارش‌های خرابی گلکسی فولد تنها چند روز پس از قرار گرفتن این گوشی در اختیار خبرنگاران منتشر شده است. این یعنی سامسونگ فرصت کمی دارد تا آزمایش‌های بیشتری روی محصول خود، پیش از عرضه نهایی آن، انجام دهد. البته خود سامسونگ ادعا می‌کند که این گوشی در تست‌ها و آزمایش‌های این شرکت، توانسته تا بیش از ۲۰۰ هزار باز و بسته شدن را دوام بیاورد اما با وجود مشکلات به وجود آمده، گویا خیلی نمی‌توان به این عدد اعتماد کرد.

آنطور که مشخص شده، روی گلکسی فولد‌های مخصوص اپراتور T-Mobile، عبارتی ذکر شده که مشخصا می‌گوید نباید برچسب روی نمایشگر اصلی دستگاه کنده شود. اما ماجرا وقتی بدتر می‌شود که بگوییم روی مدل‌های دیگر گلکسی فولد که توسط اپراتورهای دیگر و یا به صورت آنلاک به فروش می‌رسند، چنین چیزی نوشته نشده است.

با توجه به اینکه این محصول قرار است با قیمت ۱۹۸۰ دلار به فروش برسد، این خبرهایی که در رابطه با نمایشگر آن منتشر می‌شود، باعث می‌شود کمتر کسی ریسک خرید این محصول را به جان بخرد.

خراب شدن نمایشگرهای گلکسی فولد بدترین اتفاقی نیستند که در سال‌های اخیر برای سامسونگ افتاده‌اند. اگر یادتان باشد، گلکسی نوت ۷ دچار مشکل عجیبی بود که به واسطه آن آتش می‌گرفت و در نهایت سامسونگ را مجبور به جمع‌آوری تمام گلکسی نوت ۷ها از بازار کرد.

این مشکلات مخصوصا حالا که گلکسی فولد نیامده به بازار رقیبی قدرتمند به نام هواوی میت X دارد، اوضاع را برای سامسونگ بدتر می‌کند. شما درباره این مشکل چه فکر می‌کنید؟ آیا گلکسی فولد هم پس از عرضه به سرنوشت گلکسی نوت ۷ دچار می‌شود یا می‌توان آینده خوبی برای این محصول متصور بود؟

منبع: TheVerge

The post سامسونگ بیانیه‌ای در رابطه با مشکل نمایشگر گلکسی فولد منتشر کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala