گلکسی فولد سامسونگ گجت بسیار گران‌قیمت و البته پیچیده‌ای است و حالا یک کاربر آن را کالبدشکافی کرده و تصاویر این فرایند را در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرده است؛ با نگاه به این تصاویر، راحت‌تر می‌توانیم در مورد مکانیسم این گوشی صحبت کنیم.

اول از همه باید به بخش لولا اشاره کنیم که از ۵ بخش مختلف تشکیل تشکیل شده و وظیفه‌ی اصلی آن، تخت نگه داشتن نمایشگر در زمان باز بودن و بستن آن است. قطعات پیچیده این بخش، یادآور ساعت‌های مکانیکی است. طبق گزارش‌ها، سامسونگ بارها این بخش را از اول طراحی کرده تا در نهایت بر سر یک مکانیسم به توافق رسیده‌اند.

فردی که این کالبدشکافی را انجام داده، نوشته در بخش لولا قطعات زیادی به‌صورت بسیار دقیق در راستای یکدیگر قرار دارند و همین موضوع مطمئنا فرایند ساخت را بسیار پیچیده‌تر می‌کند. اگر این قطعات از تراز موردنظر خارج شوند، می‌توانند به نمایشگر آسیب برسانند.

ظاهرا جدا کردن نمایشگر انعطاف‌پذیر اصلا کار سختی محسوب نمی‌شود ولی از طرفی دیگر، فرد موردنظر گزارش داده که جدا کردن نمایشگر کوچک‌تر بسیار سخت است و طی این فرایند، شکسته است. دو بخش گلکسی فولد توسط کابل‌های تخت وصل شده‌اند. یکی دیگر از نکات قابل توجه، در مورد باتری‌های این گوشی که شکل متفاوتی دارند و ظرفیت آن‌ها هم بر بدنه‌شان نوشته نشده است.

در همین رابطه می‌توانیم به گزارش‌های مربوط به خرابی تعدادی از گلکسی فولدهای قرار گرفته در اختیار خبرنگاران اشاره کنیم که سامسونگ اعلام کرده این موضوع را به دقت بررسی خواهد کرد. در نهایت باید بگوییم که این گوشی بسیار نوآورانه است و با توجه به عرضه محدود و قیمت بالای آن، مورد توجه افرادی قرار می‌گیرد که توان مالی بالایی دارند و طرفدار پروپاقرص جدیدترین محصولات تکنولوژی هستند.

منبع: GSM Arena

The post کالبدشکافی گلکسی فولد سامسونگ قطعات داخلی آن را نشان می‌دهد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala